כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
צפה בזוועות חמאס

הסנאטור לאחר ביקור בעוטף: "אני אומר לבן סלמאן מה ראיתי"

הסנאטור לינדזי גראהם ביקר בכפר עזה וצפה בהרס הרב. "השמדת חמאס אינה נתונה למו"מ. אומר ליורש העצר בן סלמאן. חייבים לראות כדי להאמין לזה — ואני ראיתי". עוד אמר: "התרשמתי מהלהט ומהמאמצים להבטיח את שחרורם של יקיריכם"

הסנאטור לאחר ביקור בעוטף: "אני אומר לבן סלמאן מה ראיתי"
הסנאטור לינדזי גראהם בכפר עזה צופה בהרס עם יו"ר הכנסת צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גראהם, הוא החבר הקונגרס האמריקאי הראשון המבקר ביישובי הנגב המערבי מאז ה-7.10 במסגרת משלחת רשמית של הקונגרס.

הסנאטור נפגש עם תושבי קיבוץ כפר עזה ממשפחות החטופים, ועם שחר שנורמן, ששיתף עמם כיצד נאלץ להתחבא במשך כ-30 שעות בממ"ד עם אשתו בזמן שהם שומעים את המחבלים יורים ומדברים בסמוך.

הסנאטור שמע מפיו של לוחם ימ"ס על הקרב שנערך ב-7.10 בקיבוץ כדי לנסות ולהציל את חיי התושבים, ונציגי צה"ל וזק"א שסיפרו על הזוועות שראו לאחר שהקיבוץ טוהר ממחבלים.

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה: "סנאטור גרהאם הוא אחד החברים הטובים ביותר של מדינת ישראל. זו הפעם השנייה שהוא מגיע לכאן בזמן המלחמה הזו ואני מבקש להודות לו על כך ועל תמיכתו רבת השנים בשם הכנסת ובשם אזרחי ישראל. אף אמריקאי לא היה מוכן להשלים עם איום כזה במרחק של פחות ממייל מביתו וכך גם אף ישראלי. רבים עדיין חטופים בעזה והמשימה שלנו היא לא רק לחסל את חמאס אלא להחזיר אותם הביתה אל משפחותיהם".

הסנאטור לינדזי גראהם: "הדרך היחידה לדעת מה ניתן לעשות בשלב הבא היא לזכור מה קרה ב-7.10. למדתי שטבעת האבטחה עבור הגנה על הישראלים חייבת להשתנות מהותית. אני נוסע מכאן לערב הסעודית, אומר ליורש העצר בן סלמאן, חייבים לראות כדי להאמין לזה — ואני ראיתי, ואנסה כרפובליקאי לעזור לנשיא דמוקרטי לסיים את הסכסוך הערבי-ישראלי על ידי הכרה הדדית של ישראל וערב הסעודית זו בזו והפיכתכם לשותפים. אני מאמין שהסיוט הגדול ביותר של משטר האייתוללות באיראן היא שערבים וישראלים יעשו שלום. אני חושב שהמתקפה הזאת נועדה גם כדי לעצור את מאמצי הפיוס בין ישראל לערב הסעודית. הברוטליות כאן הייתה כל כך קשה שאי אפשר היה לצפות מישראל שלא להגיב".

עוד אמר: "השמדת החמאס אינה נתונה למשא ומתן. תעשו מה שנחוץ, כמה זמן שיידרש. המטרה שלנו היא לוודא שהאנשים שביצעו את הטבח יימחו מעל פני האדמה ויוחלפו במשהו טוב יותר. נפגשתי אמש עם משפחות החטופים ואני נפגש איתן גם בוושינגטון. אין לכן נציג טוב יותר מיו"ר הכנסת. הדבר הראשון שיצא מפיו כשנפגשנו היא שאנחנו שוקדים על החזרת החטופים. התרשמתי מהלהט ומהמאמצים של יו"ר הכנסת ואחרים להבטיח את שחרורם של יקיריכם".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל אמיר אוחנה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד