כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מומחה למשפט בינ"ל

האיש שייצג את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג

פרופ' מלקולם שואו ייצג את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. שואו הוא מומחה בריטי למשפט בינלאומי, ונחשב לבעל ניסיון רב בתחום. המשנה ליועמ"ש לשעבר: "מינוי ראוי ביותר, מדובר ביהודי אוהב ישראל"

האיש שייצג את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג
חיילים בעומק רצועת עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרופסור מלקולם שואו בן ה-76 ייצג את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, כך פורסם ב'כאן 11'. שואו נחשב למומחה בריטי למשפט בינלאומי, זכויות אדם והכרעה בסכסוכים טריטוריאליים.

יחד עם זאת, בעבר הוא אף למד באוניברסיטה העברית ובשנים האחרונות מעביר בה קורס על זכויות אדם וטריטוריה.

המשנה ליועמ"ש לשעבר רועי שיינדורף אמר ל'כאן חדשות' כי "פרופ׳ מלקולם שואו הוא אחד המומחים המובילים בעולם בתחום המשפט הבינלאומי. יש לו קריירה ארוכת שנים כעורך דין מייצג במסגרתה ייצג מדינות רבות בעניינים רגישים. יש לו ניסיון בייצוג מדינות בבית הדין לצדק בהאג. הוא כתב את אחד מספרי היסוד במשפט הבינלאומי. בעיניי מדובר במינוי ראוי ביותר. נוסף על כך, מדובר ביהודי אוהב ישראל".

נזכיר כי בצעד חריג ישראל מתכוונת להופיע בפני בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג ולדרוש לדחות את התביעה של דרום אפריקה להוצאת צו ביניים נגד ישראל, שידרוש להשעות את הלחימה בעזה.

ראש המל"ל צחי הנגבי הסביר כי "מדינת ישראל חתומה על האמנה נגד רצח עם מזה עשרות שנים, ובוודאי שלא נחרים את הדיון. נתייצב בו ונהדוף את התביעה האבסורדית שמהווה עלילת דם". להחלטה קדמה דיונים קדחתניים בישראל, בהם השתתף אף ראש הממשלה נתניהו.

בית הדין הבינלאומי בהאג מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד