כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לוחם מלחמת הדת"

הגאון שזכר אפילו את הספר טלפונים של העיר // יצחק פלדמן

הילד שהתבונן שעות ארוכות ברבה של קרית אתא הגאון רבי שמואל שולזינגר זצ"ל בטור זכרון מיוחד במלאת עשרים שנה להסתלקותו. הסופר ואיש התקשורת יצחק פלדמן נזכר ברב העיר שבה גדל 

הגאון שזכר אפילו את הספר טלפונים של העיר // יצחק פלדמן
הגאון רבי שמואל שולזינגר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

עם דמדומי חמה הסתיים יום השנה העשרים לאותו גאון עולם חכם ובקי הגאון העצום רבי שמואל שולזינגר זצ"ל רבה של קרית אתא, אחיו של הגאון המופלא רבי משה מרדכי שולזינגר זצ"ל.

את רבי שמואל זכיתי להכיר כילד. הגאונות שלו הגיעה למחוזות נוראיים כמו למשל שליטה מוחלטת בספר הטלפונים המקומי עד כדי שידע בדיוק כמה משפחות כהן או לוי מתגוררות בעיר.

רבי שמואל היה לוחם תקיף בעד ענייני הדת בעיר, וכאשר נאבק באנשי המועצה הדתית על הרקע הזה, נדד משרדו אל החיידר של סבא יעקב זצ"ל, שם למדתי. בהפסקות הייתי עולה למשרד של סבא, לשתות קפה (בכיתה ב' השם ישמור) עם המון בוץ של סוכר סבא נפטר מסכרת) ולצפות ברבי שמואל כותב תשובות בהלכה ופוליטיקה ציבורית לכל שואל בכל תחום שהוא. תשובה ממוצעת הכילה עשרות מראי מקומות מש"ס בבלי וירושלמי, ראשונים, אחרונים, פוסקים, שו"תים, טוש"ע רמב"ם ועד ספרי חסידות והיסטוריה.

רבי שמואל היה כל כך גאון שידע לשלוף בכל רגע נתון את התקציב המדויק של קבוצת הכדורגל המקומית לפני עשור. הוא פשוט ידע הכל וזכר הכל. כשהייתי צעיר, קינאתי בו נורא. רציתי גם להיות כזה גאון וזוכר הכל. היום אני כבר מבין שזה סבל בלתי נתפס. הוא היה מיוסר כל ימיו. בלתי אפשרי לדעת כ"כ הרבה ולא לשכוח.

יהי זכרו הקדוש ברוך.

יצחק פלדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד