י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הוקמו צוותי בדיקה

צה"ל מתחיל לבדוק את מחדל ה-7 באוקטובר; הרמטכ"ל לשעבר יהיה מעורב

צה"ל החל לחקור את מחדל השבעה באוקטובר, ובהוראת הרמטכ"ל הוקמו צוותי החקירה. בין הבודקים שמונו: הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, ראש אמ"ן לשעבר זאבי פרקש ואלוף פיקוד הדרום לשעבר סמי תורג'מן

צה"ל מתחיל לבדוק את מחדל ה-7 באוקטובר; הרמטכ"ל לשעבר יהיה מעורב
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

90 יום לטבח שמחת תורה: בהוראת הרמטכ"ל, בצה"ל החלו לחקור את הכשלים שהובילו למחדל החמור - כך פורסם ב'חדשות 12'. במסגרת החקירה של צה"ל הוקמו כבר צוותי חקירה.

בין הבודקים שיתחקרו את המחדל נכללים הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, ראש אמ"ן לשעבר אהרון זאבי פרקש ומפקד פיקוד הדרום לשעבר סמי תורג'מן.

מופז היה הרמטכ"ל ה-16 של צה"ל, ובהמשך שימש כשר הביטחון, חבר כנסת ויו"ר מפלגת 'קדימה'. מופז היה בין היתר שר הביטחון בזמן תוכנית ההתנתקות, והיה בין מקדמיה.

לפני כחודש נשאל מופז על אחריותו לתכנית ההתנתקות, והשיב: "קודם כול, אני לוקח אחריות על ההתנתקות, אני גאה במהלך הזה. גאה במהלך הזה. רק עכשיו מבינים אזרחי ישראל מה היה קורה לכל אותם 10,000 מתיישבים בשנת 2005 אם היו ממשיכים להישאר ברצועת עזה בקרבת ציפורניהם של הטורפים האלה. כל שני וחמישי היה אירוע מול החמאס".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "צה"ל טרם התחיל בתהליך התחקור. במטכ״ל מגבשים את תכנון תהליך התחקירים, בתוך כך בחירת ראשי צוותי התחקור. לכשהדברים יסוכמו, הם יפורסמו לציבור".

חמאס הרמטכ"ל מלחמת חרבות ברזל ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד