ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
המפגינים זעמו

צרחות ודחיפות: בכיר בגרמניה נתקע על המעבורת

אתמול הפגינו וחסמו כ-100 חקלאים מזח בגרמניה עם הטרקטורים שלהם. שוטרים השתמשו בתרסיס גז פלפל. המפגינים ניסו להסתער על המעבורת שבה חזר סגן הקנצלר רוברט האבק מחופשתו

צרחות ודחיפות: בכיר בגרמניה נתקע על המעבורת
המהומה על המזח צילום: צילום מסך

מאות חקלאים ניסו להסתער אתמול על המעבורת שבה חזר סגן הקנצלר ושר הכלכלה רוברט האבק מחופשתו בשלוטסיאל שבצפון גרמניה. מפגינים חקלאים זעמו על התכנון לקצץ בהטבות מס לחקלאים.

השר היה בחופשת סוף שנה פרטית באי האליג הוג, ולא היה מסוגל לרדת לחוף במזח המעבורת בגלל הצרחות, הדחיפות, ושריקות המפגינים.

גורם רשמי של המשטרה בשלזוויג-הולשטיין אישר כי בסביבות השעה 16:00 אתמול חסמו כ-100 חקלאים את המזח עם הטרקטורים וכלי הרכב שלהם. כ-30 שוטרים היו בתפקיד. הם השתמשו גם בתרסיס פלפל, אמר דובר המשטרה לסוכנות העיתונות הגרמנית. השר לא נפגע.

בסרטון שהופץ ברשת X נראים מפגינים מנסים להסתער על המעבורת תוך הפעלת חזיזים, וזיקוקים. כוחות הביטחון החליטו להעביר את המעבורת למקום אחר בו יוכל השר לרדת.

שרת החוץ הגרמניה אנאלנה ברבוק הגיבה על כך: "הדמוקרטיה משגשגת מוויכוח. במקום שבו מילים מוחלפות בגידופים וויכוחים באלימות, נחצה גבול דמוקרטי".

לאחר מהומות בימים האחרונים, הממשלה הודיעה כי היא תבטל בהדרגה את הקלות המס על סולר לחקלאים במקום לקצץ את ההטבה באופן פתאומי כפי שהציעו ראשי הקואליציה בתחילה, כדי "לתת לחברות יותר זמן להסתגל". הממשלה גם אמרה שהיא תוותר על העלאות המס המתוכננות עבור כלי רכב חקלאיים.

בתגובה להצעת הקואליציה, ארגנו חקלאים מחאה גדולה בברלין שבה שיירה של 1,700 טרקטורים חסמה את הכביש הראשי המוביל לשער ברנדנבורג. חקלאים גם תכננו הפגנות ארציות לשבוע הבא.

 

 

גרמניה הפגנת מחאה הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד