כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עוקבים אחר החות'ים

ממשל ביידן נערך למצב שהמלחמה תתרחב

המלחמה בעזה עלולה להתרחב, וממשל ביידן מתכונן לכך. הנשיא עלול להיות במרכזו של סכסוך רחב במזרח התיכון, בעיצומו של מסע בחירות. אנשי מודיעין, בודקים אפשרויות להדוף התקפות על ארה"ב על ידי כוחות הנתמכים על ידי איראן בעיראק ובסוריה

ממשל ביידן נערך למצב שהמלחמה תתרחב
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

בכירי ממשל ביידן מתכננים תוכניות במידה והמלחמה עם עם עזה תתרחב לסכסוך אזורי רחב יותר ומתמשך.

ארבעה מקורות שמכירים את הנושא, כולל בכיר בממשל, תיארו שיחות פנימיות על תרחישים שעלולים למשוך את ארה"ב למלחמה נוספת במזרח התיכון, כך דיווח אתר 'פוליטיקו'.

הצבא מנסח תוכניות להכות נגד חמושים חות'ים הנתמכים על ידי איראן שתקפו את הספנות המסחרית בים האדום, לפי שלושה פקידים אמריקאים בעלי ידע ישיר על הדיונים. זה כולל פגיעה במטרות החות'יות בתימן, לדברי אחד הגורמים הרשמיים, אפשרות שהצבא הציג בעבר.

עוד דווח, כי אנשי מודיעין, בודקים להדוף התקפות אפשריות על ארה"ב על ידי כוחות הנתמכים על ידי איראן בעיראק ובסוריה, כך על פי אחד הגורמים. הם גם מנסים לברר היכן החות'ים עשויים לתקוף בשלב הבא.

ארה"ב לוחצת במשך חודשים מאחורי הקלעים את טהראן לשכנע את החות'ים והמיליציות להפחית את התקפותיהם. אבל גורמים רשמיים אומרים שהם לא ראו שום סימן לכך שהמיליציות החלו להפחית את התקיפות, וחוששים שהאלימות רק תגבר בימים הקרובים.

זוהי הסלמה שעלולה לגרום לכך שהנשיא ביידן יסתבך עמוק יותר במזרח התיכון בדיוק כשעונת הקמפיין של 2024 מתחממת ואנשי הקמפיין שלו לוחצים להתמקד בנושאים פנימיים.

הפוטנציאל לסכסוך רחב יותר הולך וגדל, אמרו גורמים רשמיים, בעקבות סדרה של עימותים בעיראק, לבנון ואיראן במהלך הימים האחרונים. אלה שכנעו חלק בממשל שהמלחמה בעזה תסלים רשמית הרבה מעבר לגבולות הרצועה - תרחיש שארה"ב ניסתה להימנע ממנו במשך חודשים.

ב'פוליטיקו' מציינים כי ההתפתחויות מסוכנות לא רק עבור הביטחון האזורי אלא עבור סיכויי הבחירה מחדש של ביידן. הוא נכנס לתפקיד עם הבטחה לשים קץ למלחמות, שהתממש עם הנסיגה הנוראית מאפגניסטן. ביידן מסיים כעת את הקדנציה הראשונה שלו כמוביל את הסיוע לאוקראינה ותומך במלחמה של ישראל נגד חמאס.

אפילו שאין חיילים אמריקאים בכל אחד מזירות הלחימה הללו, הבוחרים האמריקאים עשויים להחליט בבחירות בנובמבר הקרוב לגבי שאלת מדיניות החוץ המרכזית של הבחירות הללו: עד כמה אמריקה צריכה להיות מעורבת במלחמות חוץ?.

ביידן התחיב לתמוך באוקראינה "כל זמן שיידרש" תוך עמידה איתנה מאחורי ישראל. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, יריבו הרפובליקני התגאה שהוא יכול לסיים את הפלישה של רוסיה תוך שעות ספורות וטען שארה"ב צריכה לנקוט בגישה אחרת במאבק בין ישראל לחמאס.

"בעלי תפקידים מואשמים בדברים רעים, בין אם הם באשמתם ובין אם לאו. זה החיסרון של הנשיאות האימפריאלית", אמר ג'סטין לוגן, מנהל לימודי הגנה ומדיניות חוץ במכון קאטו בארה"ב. "טראמפ יערוך קמפיין במסר של 'תזכרו את ימי הזוהר', בטענה שרוסיה לא הייתה באוקראינה, ישראל לא הייתה מותקפת, וסין לא הייתה מאיימת לכבוש את טייוואן אילו הוא היה אחראי".

"למרות שארה"ב ניסתה למנוע מהמלחמה בעזה להפוך למלחמה אזורית, בסופו של דבר ההחלטה הזו לא תלויה לחלוטין בנו", אמר מיק מולרוי, קצין נחתים לשעבר ועבד עבור ה-CIA ופקיד בפנטגון תחת טראמפ. "הסימנים מהבהבים באדום שזה יתפרץ למלחמה אזורית".

 

ג'ו ביידן איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל בחירות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד