כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בעקבות חילול אנדרטת השואה

דרישה מהרשויות להרחיב את מעגל האבטחה עקב ההשחתה

לאחר שאלמונים פגעו באנדרטה בברלין עם ציור מסגד אל-אקצה עליה, רבה של ברלין, פנה לרשויות וביקש מהם להרחיב את מעגל האבטחה על המוסדות היהודיים בעיר

דרישה מהרשויות להרחיב את מעגל האבטחה עקב ההשחתה
הרב טייכטל ליד האנדרטה צילום: באדיבות המצלם

בצל המלחמה בעזה, אלמונים פרו-פלסטינים חיללו אנדרטה לזכר השואה בלב ברלין, גרמניה. האלמונים פגעו באנדרטה וציירו עליה את מסגד אל-אקצה, במהלך אחת ההפגנות הפרו-פלסטיניות שנערכו בעיר בימים האחרונים, במחאה על תקיפת צה"ל בקן הצרעות העזתי.

האנדרטה, שהוקמה בשעתו לזכר ה'קינדרטרנספורט' ("משלוח הילדים") מגרמניה הנאצית לבריטניה, בימי האימה, הפכה לאחד הסמלים בנוף הברלינאי.

זמן קצר לאחר הפגיעה בה, הרשויות בברלין מיהרו לנקות את הזירה ולתקן את ההשחתה. במקביל, פתחה המשטרה בחקירה ומנסה לאתר את החשודים במעשה החמור.

רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, פנה לרשויות וביקש מהם להרחיב את מעגל האבטחה על המוסדות היהודיים בעיר, עקב המעשה ועל רקע ההפגנות.

יחד עם זאת, הרב טייכטל, ביקש מיהודי העיר לחזק את החיים היהודיים ולהוסיף בהשתתפות בפעילות הקהילתית.

"במקום הזה", אמר הרב שביקש בזירה, באנדרטה שמסמלת את הצלת הילדים היהודיים בשואה, ניסו השבוע אנטישמים לחלל את המקום. מה התשובה שלנו? עוד יותר חיים יהודיים.

"כשמנסים לשנוא את היהודים, התשובה שלנו היא - עוד יותר ועוד יותר חיים יהודיים, לחיות בגאווה יהודית ולהראות שדווקא פה אנחנו נמשיך להוסיף במצוות.

"כאן, ברחוב הזה, לפני השואה, הלכו יהודים שומרי תורה ומצוות. דווקא פה, נתחזק בגאווה יהודית ובזהות יהודית, וזה מה שיביא את הפתרון, שכולם יידעו: עם ישראל חי!".

 

 

חמאס אנטישמיות גרמניה הרב יהודה טייכטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד