י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
ארה"ב מציעה

פרס של 10 מיליון דולר למי שיביא מידע על בכירי חמאס

משרד החוץ האמריקאי מציע פרס של עד 10 מיליון דולר עבור מידע שיוביל "לשיבוש המנגנונים הפיננסיים של חמאס". חלק מהמבוקשים הם פעילי חמאס שמהווים חלק מרשת ההשקעות של חמאס בטורקיה  

פרס של 10 מיליון דולר למי שיביא מידע על בכירי חמאס
מחבלי חמאס צילום: Wagdi Ashtiyeh /Flash90

משרד החוץ האמריקאי מציע פרס של עד 10 מיליון דולר עבור מידע שיוביל לשיבוש המנגנונים הפיננסיים של ארגון הטרור חמאס.

במסגרת ההצעה, משרד החוץ מחפש מידע על הקשרים הפיננסיים של חמאס. משרד החוץ האמריקאי פרסם את שמות החשודים עליהם רוצים האמריקאים להניח את היד, השמות לא מוכרים לישראלי המצוי.

אחד השמות המרכזיים הוא עבדלבסיט חמזה אלחסן מוחמד ח'יר, "חמזה", איש כספים מסודאן שעובד בשביל חמאס, שניהל מספר רב של חברות בתיק ההשקעות של חמאס והיה מעורב בעבר בהעברת כמעט 20 מיליון דולר לחמאס, כולל כספים שנשלחו ישירות לאיש הכספים הבכיר של חמאס. הטרוריסט העולמי מאהיר ג'וואד יונס סלאח, המבוקש על ידי ארה"ב.

הרשת המשמשת את חמזה להלבנת כספים ויצירת הכנסות לחמאס כוללת את חברת 'אל רואד נדל"ן' פיתוח מסודאן, שמשרד האוצר האמריקני הטיל עליה במאי 2022 סנקציות. לחמזה יש גם קשרי מימון ארוכי שנים עם אל-קאעידה וחברות הקשורות לאוסמה בן לאדן בסודאן.

חלק מהמבוקשים הם פעילי חמאס שמהווים חלק מרשת ההשקעות של חמאס בטורקיה.

מאז הקמתה ב-1984, התוכנית האמריקאית שמחלקת פרסים כספיים למי שיביא מידע, שילמה יותר מ-250 מיליון דולר ליותר מ-125 אנשים ברחבי העולם שסיפקו מידע שסייע במעקב אחר איומים על הביטחון הלאומי של ארה"ב.

 

חמאס ארצות הברית טורקיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד