י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
סיכום חדשות השבת

משפחות החטופים הגיעו לקטר; בלון התצפית המתקדם עלה לראשונה לשמיים

חיזבאללה שיגר עשרות רקטות כ"תגובה ראשונית" לחיסול על עארורי | שש משפחות חטופים הגיעו דוחה, בירת קטאר, כדי לדון בעניין החטופים | בלון התצפית המתקדם של חיל האוויר, "טל שמיים", עלה לראשונה לשמיים | דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי הגיב לכאס על הקמת צוות בדיקה למחדל השבעה באוקטובר | סיכום חדשות השבת

משפחות החטופים הגיעו לקטר; בלון התצפית המתקדם עלה לראשונה לשמיים
תקיפת צה"ל בכפר עיתא א-שעב שבדרום לבנון. צילום: באדיבות המצלם

הבוקר הותקף אזור היישוב מירון במטח חריג של 40 שיגורים משטח לבנון. חיזבאללה קיבל אחריות בכרוז רשמי, ומסר כי "ביצענו 62 שיגורים בתגובה לחיסול אל-אערורי". כלי טיס של חיל האוויר חיסל את חוליית המחבלים שביצעה את הירי וזאת במקביל לגל תקיפות של החיל בשורת יעדים בלבנון. במהלך השבת הופעלו התרעות ביותר מ-90 יישובים. שר הביטחון גלנט הגיע לפיקוד הצפון ואמר: "מעדיפים את הדרך המדינית על פני הצבאית, אך מתקרבים לנקודה שבה שעון החול יתהפך".

שש משפחות חטופים הגיעו לדוחה, בירת קטאר, כדי לדון בעניינם ולנסות לקדם עסקה. בביקור, ייפגשו המשפחות עם שגריר ארה"ב בקטאר ואף עם ראש ממשלת קטאר.

מזכ"ל חיזבאללה נשא נאום בו אמר כי הרצון האמריקני לקדם פתרון דיפלומטי ולמנוע מלחמה בצפון הוא "חסר סיכוי". יחד עם זאת הבטיח להגיב על חיסול אל-עארורי והזהיר: "אם ישראל תצליח בעזה, דרום לבנון תהיה הבאה".

בפעילות של צה"ל, השב"כ ומג"ב ביו"ש שנמשכה כ-10 שעות, הוחרמו אמצעי לחימה רבים וציוד בבית דפוס בשכם שנועד להדפסת חומרי תעמולה של חמאס. הלוחמים תחקרו עשרות חשודים, עצרו שני מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי. 2,600 מבוקשים ביו"ש ובעמקים נעצרו מאז שהחלה המלחמה.

ז'וזפ בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי, הגיע ללבנון ובמסיבת עיתונאים תקף את ישראל. בורל התייחס למלחמה ברצועה ואמר: "אי - אפשר להמשיך להיות עדים לסבל של נשים, ילדים ואזרחים בעזה. המצב שם הוא מעבר לקטסטרופה".

בלון התצפית המתקדם של חיל האוויר, "טל שמיים", עלה לראשונה לשמיים לאחר שרכיבים שהוזמנו מארה"ב הגיעו ארצה. הבלון כולל אמצעי מכ"ם מתקדם שבאמצעותו ניתן לזהות איומים אווירים דוגמת כלי טייס וטילים בליסטיים.

שרת החוץ של צרפת, קתרין קולונה, אמרה בריאיון ברשת CNN כי ישראל לא תקבע את עתידה של עזה. "עזה היא אדמה פלסטינית, ואנחנו צריכים לחזור לפעול לפי המשפט הבין-לאומי", אמרה.

כוחות צה"ל עיכבו צוותי צילום של ערוצים ערביים וביניהם "אל ג'זירה", זאת אחרי שאלו הגיעו ללא תיאום לקיבוץ בארי. ככל הנראה צוותי הערוצים הערביים תכננו לצלם כוחות לוחמים במקום. בשל התקרית, משטרה הוזעקה למקום.

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי הגיב לכעס בממשלה על הקמת צוות בדיקה למחדל בשבעה באוקטובר, ואמר כי "רק תחקיר אמת נוקב יאפשר לנו ללמוד מהכישלונות שלנו ולהיערך לעתיד".

לוחמי חטיבה 179 פשטו על מרפאה בעיר עזה בעקבות מידע מודיעיני, ומצאו וסטים צבאיים של מחבלי נוחב'ה שהוסתרו בשקים של ארגון אונר"א. במבנה סמוך אותרו מטולי RPG, נשקים מסוג קלאצ'ניקוב ותחמושת.

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה על פרס בגובה של עד 10 מיליון דולרים למוסר מידע שיוביל לשיבוש הרשתות הפיננסיות של חמאס.

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, הזהיר מהסכנה בניסיונות לגרור את ארצו למלחמה אזורית ובשיחה עם ראש ממשלת קטר אמר שלדבר עשויות להיות השלכות חמורות. דיווח ב"אל אח'באר" הלבנוני: יועץ הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, אמר לגורמים ישראלים כי אין מקום לדיון בעניין ההסדרה בלבנון, לפני הפסקת המלחמה בעזה.

דיווח ירדני: מטוסים של ירדן וצרפת הטילו בח'אן יונס ציוד רפואי, זאת באמצעות ארגזים המצויידים במצנחים המכוונים באמצעות מכשיר GPS.

דיווח איראני: מל"טים מתאבדים תקפו שתי מכליות נפט שהיו בדרכן לישראל מצפון-מערב למלדיביים.

חמאס לבנון קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד