י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא תוביל לשבירת הכלים

נסראללה ימשיך להיזהר לא לעבור את סף המלחמה

בחיזבאללה משווקים את המטח היום כפגיעה בנכס אסטרטגי של חיל האוויר, ובכל זאת מבטיחים שעוד יבוא המשך - אך סביר להניח שנסראללה ימשיך להיזהר לא לעבור את סף המלחמה

נסראללה ימשיך להיזהר לא לעבור את סף המלחמה
חסן נסראללה צילום: צילום מסך

אחרי שני נאומים בהם חסן נסראללה הבטיח תגובה על החיסול של סאלח אל-עארורי בדאחיה ואף אמר אתמול (שישי) שהיא בדרך, מנהיג חיזבאללה היה חייב לבצע משהו שהוא מעבר למה שראינו עד עכשיו. ואכן, המטח שראינו הבוקר היה חריג מבחינת הכמות ומבחינת איכות היעד.

רועי קייס, ראש תחום העולם הערבי בכאן 11, מציין כי "כאן נכנס עקרון המידתיות שנסראללה כל כך אוהב. בחיזבאללה משווקים את היעד שהותקף היום במירון כיעד חשוב ואסטרטגי בעבור חיל האוויר הישראלי, אותו חיל אוויר שלפי הדיווחים, תקף את מעוז חיזבאללה הדאחיה מוקדם יותר השבוע וחיסל את בכיר החמאס אל-עארורי. מה שכן, על אף התגובה החריגה בהיבט של הכמות והיעד, מבחינת העומק בשטח ישראל נסראללה נשאר מתוחם".

השאלה היא מה הלאה? "אז בחיזבאללה כאמור הגדירו זאת כתגובה ראשונית, קרי - המשך יבוא" כותב רוע קייס. גורם מערבי בלבנון אמר לכאן חדשות בהקשר הזה כי אם תהיה תגובה נוספת מצד ארגון הטרור, סביר להניח שהיא תהיה באותה מתכונת של התגובה שראינו היום. תגובה שלשיטת נסראללה לא תשבור את הכלים ותהיה עדיין מתחת לרף המלחמה. קייס מציין: "לדברי אותו גורם מערבי שנמצא בלבנון, נסראללה מעדיף שלא לצאת מלחמה בתגובה על חיסול אל-עארורי, אלא בתנאים שלו ואני אוסיף - גם בתנאים של האיראנים".

 

 

חסן נסראללה מלחמת חרבות ברזל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד