כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ההספד המלא

הגרמ"צ ברגמן ספד למשגיח דלייקווד: "צריך לפחד" • צפו

חרף חולשתו טרח ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן לעלות לירושלים ולשאת דברי הספד על ידידו המשגיח דלייקווד הגה"צ רבי מתתיהו סלומון זצ"ל • "בזמן הזה נבקש מהנפטר הגדול שיהיה שליח ציבור בשמים עבור כלל ישראל לפני בורא העולם" • צפו בוידאו המלא

הגרמ"צ ברגמן ספד למשגיח דלייקווד: "צריך לפחד" • צפו
הגרמ"צ ברגמן מספיד בלוויה במיר צילום: שוקי לרר

במסע הלוויה הענק של המשגיח דלייקווד הגה"צ רבי מתתיהו סלומון זצ"ל, שהתקיים ברחבת ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים, בהשתתפות אלפי ישראל, נטל חלק ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, שחרף חולשתו הרבה טרח לעלות לירושלים להשתתף במסע ההלוויה ואף נשא דברי מספד והתעוררות נרגשים.

להלן ההספד המלא: "ברשות מורי ורבותי בעמדי בהלוויתו של מרן רבינו הגאון הצדיק משגיח דישיבת לייקווד, למרות שהנני חולה וחלש, אבל הנני להזכיר כאן גמרא דסנהדרין, בראש פרק 'כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא', וכתוב בהמשך ואלו שאין להם חלק לעולם הבא ונמנה שם אפיקורס".

"ושם בגמ' (צ"ט ע"ב) "ואפיקורס כגון מאן", מי זה אפיקורוס שעליו כתוב במשנה שאין לו חלק לעולם הבא, "אמר רב יוסף כגון הני דאמרי מאי אהנו לן רבנן לדידהו קרו לדידהו תנו" שהוא אומר על הת"ח שהם לומדים לעצמם, ופרש"י "והם אינן יודעין שעולם מתקיים עליהם". אומר על זה אביי שזה יותר מאפיקורס. הוא מגלה פנים בתורה שכתוב בפסוק (ירמיהו לג, כה) אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי. אמר רב נחמן בר יצחק מהכא נמי שמע מינה שנאמר ונשאתי לכל המקום בעבורם". עבור הצדיק הבורא עולם מגן על כל המקום".

"מורי ורבותי, אני רוצה להגיד, מי ששומע על הסתלקותו! על פטירתו! של המשגיח, הצדיק, של ישיבת לייקווד, ולא מזדעזע, ולא מפחד, מה יהיה איתנו אחרי שנלקח מאיתנו המגין הגדול עלינו, מי שלא מהרהר בתשובה, שצריך לעשות תשובה, אנא אנו באים! הרי יש חשש אפיקורסות! הרי לא מפחד, הוא לא מפחד, שנלקח המגין על המקום, על כל העולם, "ונשאתי לכל המקום בעבורם". ובוודאי שאם כן חושש! ועושה תשובה! זה יהיה גם עילוי גדול לנשמה הגדולה של רבינו זצ"ל, אשר חייבים לו, שהוא מסר את הנפש בשבילנו".

"ואבקש בזה את סליחתו של המשגיח שלא הארכתי בדברים על גדלותו, מפני מחלתי וחולשתי. אבל הנני להזכיר את הקשר שהיה למשגיח עם מו"ח מרן הרב שך זצ"ל, שזה היה ממש קשרי אהבה. שזה לבד מעלה מאוד גדולה. ובזמן הזה נבקש מהנפטר הגדול שיהיה שליח ציבור בשמים עבור כלל ישראל, לפני בורא העולם, ונזכה לובלע המוות לנצח אמן".

הרב מתתיהו סלומון הרב מאיר צבי ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד