ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
כולל תיאור של המקום

חיזבאללה מפרסם תיעוד חריג: תקיפת הר מירון

תקיפה חריגה הבוקר על הבסיס הרגיש בהר מירון וחיזבאללה מנצל זאת לצורכי תעמולה כדי למנף הישגים ומפרסם תיעוד של התקיפה. דובר צה"ל ממזער וטוען כי לא היו נפגעים לכוחותינו, אך לא פירט אם ומהו היקף הנזק למקום

חיזבאללה מפרסם תיעוד חריג: תקיפת הר מירון
תקיפת בסיס הר מירון צילום: חיזבאללה

כל מי שמגיע לאזור הר מירון מבחין בשלוש כיפות הניצבות בראש ההר שמכונה בערבית "הג'רמק". שם ישנו בסיס של חיל האוויר, יחידת הבקרה האווירית האזורית. מדובר באחד האתרים הסודיים ביותר של צה"ל, שרק מעטים יודעים מה באמת יש בו ומה הוא מכיל. אולם הוא מכונה "העיניים של המדינה בצפון", היות והוא הבסיס שאחראי בעצם על יצירת התמונה האווירית ותמונה של כל כלי הטיס הנמצאים במרחב האווירי באזור הצפון.

מסתבר שגם חיזבאללה יודע שמדובר באתר רגיש לישראל ובבוקר יום השבת בסביבות השעה 08:00 שיגר מטח של טילים לעבר המקום. לפי הדיווחים מעל 50 שיגורים בסך הכל באותו אתר לעבר יישובי הגליל העליון.

הערב, כעבור שעות מפרסם חיזבאללה תיעוד חרגי של אותם שיגורים, כולל פגיעות ישירות לפחות בשתיים מתוך שלוש הכיפות.

בסרטון שפרסם ארגון הטרור, מוסבר בשפה הערבית כי מדובר ב"בסיס מירון, יב"א 506, נמצא במרחק 8 ק"מ מהגבול הלבנוני. גובהו 1,200 מטר מעל פני הים, ושטחו 160 אלף מטר מרובע". וכי מדובר ב"מרכז הפיקוד והשליטה האווירי בצפון ישראל, שמשימתו ארגון, תיאום וניהול מבצעים אוויריים בסוריה, לבנון, טורקיה וצפון האגן המזרחי של הים התיכון".

"מרכז ראשי לפעולות שיבוש אלקטרוני בגזרה הצפוני", מתארים בחיזבאללה וגם טוענים כי "חיילים וקצינים רבים" נמצאים באותו בסיס וגם צוין שיש בו "מכ"מים למעקב וגילוי לטווח רחוק, כולל חדר בקרה ושליטה בכטב"מים לצורכי סיור, ויש בו מערכות תקשורת דיגיטליות".

עם זאת דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס הערב לתקיפה והגיב לשאלת עיתונאי: "אני חושב שזה היה מגולם בהצגה, אני מחדד – באשר למה ששאלת על חיזבאללה, הוא תקף בסיס צבאי, אין נפגעים לכוחותינו. תקף שורה של מטרות צבאיות היום, אין נפגעים לכוחותינו. אנחנו הרגנו פעילי חיזבאללה זה מצטרף להרוגים רבים של חיזבאללה, תקפנו תשתיות משמעותיות מאוד בדרום לבנון וכך נמשיך לעשות על כל תקיפה של חיזבאללה".

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד