ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
סיבוכים בהליך רפואי

שר ההגנה האמריקני אושפז בבית חולים: הפנטגון הסתיר

תעלומת הפנטגון: מדוע נשמרה שהותו של שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בבית החולים בסוד במשך מספר ימים. הפנטגון מסר כי שר ההגנה לויד אוסטין אושפז ביום שני בערב עקב סיבוכים בעקבות הליך רפואי קל

שר ההגנה האמריקני אושפז בבית חולים: הפנטגון הסתיר
שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בקריה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אושפז למשך כמה ימים, כך מסר הפנטגון. דובר הפנטגון, פט ריידר, אמר כי אוסטין, בן ה-70, אושפז ביום שני בערב עקב סיבוכים בעקבות הליך רפואי קל. "אוסטין מתאושש היטב וצפוי למלא את תפקידיו", הוא אמר שלא ברור מתי שר ההגנה יעזוב בפועל את בית החולים.

הפנטגון לא פרסם את הסיבה הרפואית של אוסטין בגלל פרטיות ונושאים רפואיים שונים. הדובר מסר כי "סגנית שר ההגנה קתלין היקס נמצאת בכוננות להפעיל את סמכויותיו אם יידרש במהלך היעדרותו של אוסטין".

חברי קונגרס ומנהיגי הפנטגון לא היו מודעים במשך מספר ימים ששר ההגנה לויד אוסטין אושפז בבית החולים מאז יום שני, כך אמרו גורמים אמריקאים בשבת לתקשורת האמריקאית. לא ברור מתי נאמר לבית הלבן ולבכירים בארה"ב על שהותו במרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד במרילנד.

סודיות כזו, בתקופה שבה ארצות הברית מנהלת משברי ביטחון לאומיים מסביב לעולם, מנוגדת לפרקטיקה הרגילה של הנשיא ובכירים אחרים בארה"ב וחברי קבינט, כך דווח בארה"ב.

איגוד העיתונאים של הפנטגון, המייצג אנשי תקשורת שמסקרים את משרד ההגנה, שלח מכתב מחאה לדובר ריידר וכריס מיגר, עוזר שר ההגנה לענייני ציבור. "העובדה שהוא נמצא במרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד במשך ארבעה ימים והפנטגון מתריע על כך לציבור ביום שישי בערב היא שערורייה", נאמר במכתב. "בזמן שבו יש איומים הולכים וגדלים על חיילי ארה"ב במזרח התיכון, וארה"ב ממלאת תפקידי ביטחון לאומי מרכזיים במלחמות בישראל ובאוקראינה, זה קריטי במיוחד שהציבור האמריקאי יקבל מידע על מצב הבריאות ויכולת קבלת החלטות של מנהיג ההגנה הבכיר שלה".

אוסטין שירת 41 שנים בצבא ופרש כגנרל בעל ארבעה כוכבים בשנת 2016. הוא נכנס לתפקידו כשר ההגנה בתחילת 2021 כחלק מהקבינט הפדרלי של הנשיא ג'ו ביידן.

אוסטין צפוי להמשיך בתפקיד, אם ביידן ייבחר מחדש לנשיא בנובמבר הקרוב.

ארצות הברית בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד