א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
1500 תקריות אנטישמיות

חוששות מטרור: משפחות יהודיות מסירות את המזוזות מהדלתות

בזמן שהאנטישמיות גוברת בצרפת, יהודי צרפת רוצים לעלות לישראל. יותר מ-1,500 תקריות אנטישמיות בין ה-7 באוקטובר לאמצע נובמבר. פי שלושה מהמספרים שדווחו בכל שנת 2022 - יותר יהודים צרפתים מבקשים לעלות לישראל

חוששות מטרור: משפחות יהודיות מסירות את המזוזות מהדלתות
חנות בפריז מרוססת עם מגן דוד צילום: UEJF

פרדו פכטר אומר שב-17 השנים שתיאם את העלייה של דוברי צרפתית לישראל עבור משרד העלייה והקליטה, הוא מעולם לא ראה ביקוש כה גבוה - וזה כולל אחרי אירועים כמו מתקפת הטרור בסופרמרקט בצרפת ב-2015, פיגועי טרור נגד יהודים, ומלחמת לבנון השנייה ב-2006.

מספר הבקשות שהוא מקבל מיהודי צרפת המשיך לעלות מאז 7 באוקטובר, דבר המשקף את אקלים הפחד, הוא אומר ל'טיימס אוף ישראל'.

"יש אנשים שאומרים לי שהם מפחדים להיות בצרפת כי הם יהודים, והם הורידו את המזוזות שלהם", אמר פכטר. "זה בלתי נסבל לחיות ככה, להסתיר כל סימן ליהדות כשאף אחד לא מתבייש להגיד שהוא נוצרי או מוסלמי".

בחודש שעבר נערכו בצרפת מספר אירועים שמטרתם לספק מידע וייעוץ למי שמעוניין לעלות לישראל. בהתכנסויות בפריז, מרסיי וליון הגיעו מאות משתתפים.

מעבר לעלייה בביקוש להגיע לישראל, פכטר רואה גם שינוי בפרופיל האנשים שפגש במהלך פגישות אלו. "בדרך כלל אנחנו רואים אנשים שחווים קושי מקצועי או חברתי, שפוטרו או רוצים להחליף תחום. אבל הפעם היו מהנדסים, רופאים ועורכי דין", אמר פרדו, שמאמין שניתן לייחס זאת לעלייה בפשעי השנאה האנטישמיים בצרפת. "אלו כבר אנשים שלא עוזבים את צרפת בגלל בעיות כלכליות - החיים שלהם בצרפת נוחים יותר".

מספר יהודים צרפתים אמרו ל"טיימס אוף ישראל" שהם כבר לא מרגישים בטוחים בצרפת ונאלצים להסתיר את הכיפה שלהם או סממנים חיצוניים אחרים מחשש שיפגעו בהם.

"אני כבר לא יכולה לראות את עצמי חי בצרפת עם כל מה שקורה. אני מפחדת כל יום בשביל הילדים שלי, זה כבר לא חיים", אומרת אם אחת המתגוררת בפריז וביקשה להישאר בעילום שם למען ביטחונה.

"ה-7 באוקטובר שינה הכל. בחיים לא הייתי מעלה על דעתי לעזוב את צרפת לישראל. זה אולי נראה פרדוקסלי בהתחשב במצב בישראל, אבל לפחות שם לא נצטרך להתחבא", אמרה יהודייה צרפתייה אחרת ששוקלת ברצינות לעזוב את צרפת בחודשים הקרובים.

יותר מ-1,500 תקריות אנטישמיות נרשמו בצרפת בין ה-7 באוקטובר לאמצע נובמבר, כך לפי הנתונים העדכניים ביותר של משרד הפנים הצרפתי. זה יותר מפי שלושה מ-436 התקריות האנטישמיות שתועדו במהלך שנת 2022 כולה בצרפת.

 

 

 

 

אנטישמיות תקיפה אנטישמית צרפת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד