ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
נפגשו בקטאר

ראש ממשלת קטאר למשפחות החטופים: החיסול הקשה על המו"מ

ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני נפגש בדוחא עם שש משפחות חטופים, ואמר להן כי "קשה לדבר עם חמאס בגלל מה שקרה בביירות". המשפחות הגיעו לקטאר במטרה לקדם עסקת שבויים

ראש ממשלת קטאר למשפחות החטופים: החיסול הקשה על המו"מ
הפגנה בעד החטופים צילום: מרסלו שניידמן

ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני אמר למשפחות שישה חטופים שהגיעו לקטאר כי חיסולו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס אל עארורי בביירות מקשה על המשא ומתן, כך פורסם ב"וואלה".

יחד עם זאת, ראש ממשלת קטאר הדגיש כי הוא מחויב אישית להמשיך לנסות לקדם הסכם חדש לשחרור החטופים. בכיר קטארי אמר: "קטאר מבינה בצורה עמוקה את הסבל של החטופים ושל בני משפחותיהם. נפגשנו ישירות עם בני משפחות החטופים כדי לחלוק עמם כמה שיותר מידע שאנחנו יכולים וכדי להבטיח להם שקטאר מחויבת להשתמש בכל האמצעים שברשותה כדי להביא לשחרורם. נמשיך לעמוד בקשר עם המשפחות".

"המאמצים שלנו מדבר בעד עצמם - התיווך הקטארי הצליח להביא עד כה לשחרור של 110 חטופים. אבל אנחנו רק מתווכים ואנחנו לא שולטים בחמאס. צריך לשמר את ערוצי הקשר (עם חמאס) שהוכיחו את עצמם כיעילים במו"מ על שחרור החטופים הקודם. יש עוד עבודה לעשות ואנחנו מחויבים להמשיך כל עוד יהיה בכך צורך", אמר הבכיר.

נזכיר כי 6 משפחות חטופים הגיעו בשישי אחר הצהריים לדוחה, בירת קטאר, לביקור במסגרתו נפגשו עם שגריר ארה"ב בקטאר ועם ראש ממשלת קטאר. מטרת ביקור זה, ראשון מסוגו, היא לנסות לקדם את המשא ומתן עם קטאר, שלפי שעה תקוע ולא מניב תוצאות.

שחרור חטופים קטאר חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד