כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הכחישו דיווחים

ההודעה האנטישמית של טורקיה: "לא מקיימים מסחר עם יהודים בישראל"

בעקבות דיווחים בטורקיה על עלייה של 30% בסחר בינה לישראל, משרד החוץ באנקרה נאלץ לפרסם הודעת הבהרה בה כתב כי "המסחר עם ישראל נעשה למען 2.2 מיליון ערבים, ואלה שחיים תחת כיבוש בגדה, בעזה ובמזרח ירושלים"

ההודעה האנטישמית של טורקיה: "לא מקיימים מסחר עם יהודים בישראל"
אנטישמיות בטורקיה צילום: באדיבות המצלם

לפני מספר ימים דווח בתקשורת הטורקית כי על אף המלחמה בעזה, הסחר בין ישראל לטורקיה עלה ב-30%. ידיעה זו גרמה למבוכה רבה בממשלת ארדואן שמקפידה מאז תחילת המלחמה לתקוף את ישראל ללא הרף.

בשל ידיעה זו, נאלץ משרד החוץ הטורקי להוציא הודעת הכחשה. "בכמה כלי תקשורת התפרסמו דיווחים על עלייה בייצוא לישראל" הטענה הזו חסרת בסיס", נכתב והובהר: "המסחר שנעשה עם ישראל הוא לא מול האזור היהודי של ישראל. המסחר עם ישראל נעשה למען 2.2 מיליון אזרחים ישראלים ממוצא ערבי ועבור אלה שחיים תחת כיבוש ישראלי בגדה המערבית, עזה ובמזרח ירושלים".

יחד עם זאת נמסר כי "סך הכול חיים על אדמת פלסטין 8 מיליון פלסטינים. על אדמת ישראל חיים 7.2 מיליון יהודים. כל המוצרים שמיועדים לפלסטין חייבים לעבור מהמכס הישראלי, ומועברים לשם תחת השם ישראל".

נזכיר כי לאחרונה אמר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שראש הממשלה נתניהו לא שונה מהיטלר, ושהתקיפות הישראליות בעזה דומות לרדיפות הנאצים של יהודים בשואה.

טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד