א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
'תהיה פה בשבילי'

המשוחררת משבי חמאס מספרת: התפללתי לשובנו וחזרתנו

דניאל אלוני שחזרה משבי חמאס עם בתה בת החמש וחצי מספרת כי התפללה להשי"ת מעומקי המנהרות שייתן לה את הכוחות לשרוד ולהשתחרר בקרוב. אחרי חמישים יום זה קרה

המשוחררת משבי חמאס מספרת: התפללתי לשובנו וחזרתנו
אילוסטרציה צילום: unsplash

דניאל אלוני בת ה-44 ששוחררה משבי חמאס אחרי 50 יום, יחד עם בתה אמיליה בת החמש וחצי, מספרת בראיון ל'חדשות 12', איך שרדה את הימים הקשים בזכות האמונה והתפילות להשי"ת.

"קודם כל התפללנו. אני כל יום הייתי לוקחת איזה רגע ביום מושיבה את אמיליה והתפילה שלי הייתה מתחילה ככה 'אלוהים תקשיב לקול של ילדה' ומתפללת לחזרתנו לשחרורנו למצב הבריאותי של כולם. כשהייתי הולכת לישון היה מתנגן לי בראש השיר של שולי רנד 'אייכה' שהוא כמו תפילה כזאת, קריאה לקדוש ברוך הוא 'תהיה פה בשבילי'".

היא הסבירה, "כאימא את מגייסת כוחות שלא בטוח שהם היו שם בכלל לפני. את אומרת בשבי 'אני אעשה הכול כדי שהילדה שלי תעבור את הטראומה הזאת בצורה הכי 'רכה' שיכולה להיות לילד', ואת עושה הכול. את מתחננת לאוכל, את מתחננת לקלח אותה גם אם אנחנו לא יכולים להתקלח, את מגדל איתן בשבילה".

אלוני מתגוררת ביבנה. את חג שמחת תורה חגגה אצל אחותה שרון אלוני קוניו בקיבוץ ניר עוז - שנחטפה גם היא עם שתי בנותיה התאומות. 

המנהרות: "זה חושך מוחלט, הלם, פחד"

על ההורדה למנהרות בשל תקיפות צה"ל, היא מספרת ל'חדשות 12': "מורידים אותך למנהרות. בית כלא כל אחד יכול להבין, לדמיין. אבל אם הייתי שואלת אותך איך את מדמיינת מנהרות, קודם כל זה חושך מוחלט. יש להם תשתיות של חשמל של מים במקומות שנועדו לאכלס אנשים, במעברים זה חושך מוחלט. זה לא חם, זה לח בטירוף. הבגדים לחים כל הזמן, מסריחים, אין אוויר".

אלוני מספרת: "הגענו למנהרה הראשונה, שזאת הייתה כנראה עצירת ביניים, שם ראיתי אנשים. שם ראיתי מבוגרים, תאילנדים, נער אזוק, נראה לי שראיתי עוד כמה אזוקים שם. הלם, פחד, הלא נודע הזה, המצב הזה של המציאות שנזרקנו אליה".

על המעבר למנהרה נוספת היא מתארת: "כן וכשנכנסנו למנהרה הבאה, וראיתי את הפציעות, אנשים שכל כך חבולים, עם פצעים פתוחים, עם פנים חבולות מדדים, אנשים שכבר ראו את היקירים שלהם נרצחים והגיעו לשם, ואת כל הדברים האלה גם הילדה שלי ראתה. היה מישהו שבא פעם אחת שאני ראיתי לאסוף רשימה של תרופות. טיפול רפואי אמיתי לא היה שם מעולם והמצב הוא לא טוב שם. המצב הוא שבמיוחד איפה שדוחסים הרבה אנשים.."

היא מנסה להסביר איך נראה החדר במנהרה: "דמייני חדר, מזרנים כמו פליטים, אחד ליד השני, צמודים. זה אומר שכל אחד עם הנשימות שלו והנחירות שלו והקולות שלו והמחלות שלו והפציעות שלו וכולם דחוסים אחד ליד השני".

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד