ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
תוקף את ישראל

ישראל נגד שר החוץ הירדני: "הצהרות מתלהמות וחמורות"

בישראל כועסים על שר החוץ הירדני איימן א-ספדי בעקבות תמיכתו בתביעה נגד ישראל בהאג. גורם מדיני: "האמירות שלו לא עולות בקנה אחד עם היחסים האסטרטגיים עם ירדן והופכות אותה לשחקן שנתפס כלא רציני במרחב"

ישראל נגד שר החוץ הירדני: "הצהרות מתלהמות וחמורות"
פעילות לוחמי צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

כעס בישראל על שר החוץ הירדני איימן א-ספדי, בשל כך שהוא מביע תמיכה בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבין לאומי בהאג, כך דיווחו עמיחי שטיין ורועי קייס ב"כאן 11".

גורם מדיני אמר כי "א-ספדי ממשיך בהצהרות המתלהמות והחמורות שלו שרק מגבירות על הלחץ על הממלכה במקום להפחית אותו". עוד הוסיף כי "ישראל מייחסת חשיבות גדולה ליחסים עם ירדן שמהווים יחסים אסטרטגיים. ההתנהלות של א-ספדי והאמירות שלו שלא עולות בקנה אחד עם אותם יחסים - הופכות את ירדן לשחקן שנתפס כלא רציני במרחב".

דברים אלו מגיעים אחרי ששר החוץ הירדני אמר בשבוע שעבר בפרלמנט כי מדינתו תתמוך בתביעה בהאג. "המומחים המשפטיים שלנו מכינים את התיקים הנחוצים כדי לטפל בנושא הזה", אמר.

יחד עם זאת תקף א-ספדי בחריפות את ישראל, וכתב בחשבון ה-X שלו כי "ב-2023 ישראל ביצעה בעזה פשעי מלחמה, ומועצת הביטחון לא עשתה דבר לעצור זאת. שנת 2024 תהיה גם היא שנת מוות, אלא אם תיעצר התוכנית של ראש ממשלת ישראל".

בית הדין הבינלאומי בהאג חמאס ירדן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד