כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
המשפחה שבורה לחלוטין

אמו של החייל החטוף: "עדיין לא רואה מתי הולכים להגיד לי שיש עסקה"

יעל, אימו של עידן אלכסנדר בן ה-19 המצוי בשבי חמאס: "מרגישה שאני באותה נקודה". על השיחה האחרונה עימו: "אמר שהוא רואה דברים נוראיים". על פגישתה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמרה: "ביידן איש מאוד רגיש, מאוד חם, מחבק ואני באמת מאמינה לו שהוא מסתכל לנו בעיניים דומעות ואומר שזה הדבר הכי חשוב לו"

אמו של החייל החטוף: "עדיין לא רואה מתי הולכים להגיד לי שיש עסקה"
פעילות לוחמי צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

עידן אלכסנדר, חייל בודד בן 19 מניו ג'רזי, נחטף בבוקר השבת של ה-7 באוקטובר לשטחי רצועת עזה, לאחר שהספיק לומר לאימו שיש מטחים מעזה לכיוון ישראל. יעל אלכסנדר, אימו של עידן, שוחחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM ותיארה את תחושותיה בעקבות הזמן הרב שבו מצוי בנה בשבי.

"אני כל בוקר קמה והינה עוד בוקר עלה, ואני שוב מרגישה שאני צריכה להתכונן ולהיכנס לעוד יום של מלחמה על החיים של הבן שלי. זה נהיה קשה כל יום שעובר", שיתפה יעל בקשיים שהיא חווה ב-91 הימים האחרונים.

"הפגישות, הראיונות, כל דבר שאני עושה אני אמורה להרגיש שאני מתקדמת אבל עדיין מרגישה באותה נקודה. הגעתי לישראל לפני שבועיים במטרה לראות גם מה קורה כאן, כי החיים בארה"ב, אני מרגישה שעם כמה שנפגשתי, אני עדיין לא רואה מתי הולך להיות משהו, מתי הולכים להגיד לי שיש עסקה".

עוד סיפרה כי "הייתי בכנסת שהיה את ישיבת הסיעה על החטופים, משהו מאוד מתוקשר, ישבנו ביציע, ואנחנו באותו יום פשוט עברנו כל משרד שהיה פתוח, כולם קיבלו אותנו, רצו לשמוע על עידן, על שאר החטופים. הראו הרבה אמפתיה, הם מראים שהם כן רוצים להגיע לעסקה אבל אין חדש כרגע. אין תמונות של חטופים, הערנו להם על זה, רק בכניסה למשכן הכנסת ראינו תמונה של כולם וכשעלינו למעלה ראינו שמופיעה גם תמונה, אותה תמונה מלמטה שנלקחה למעלה. זה לא ברור, כי בקונגרס ובכל מקום שאתה מסתובב בארה"ב, בכל מקום יש תמונות החטופים".

על פגישתה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמרה: "לפני מספר שבועות הזמינו אותנו לבית הלבן, פגישה כמעט של שעתיים, ואז הוא שאל אותנו אם יש לנו עוד זמן כי הוא רוצה לקחת אותנו קצת להסתובב בפנים. ביידן איש מאוד רגיש, מאוד חם, מחבק ואני באמת מאמינה לו שהוא מסתכל לנו בעיניים דומעות ואומר שזה הדבר הכי חשוב לו".

"אני אישית לא נפגשתי עם ביבי, לא יצא לי להיפגש איתו. אני לא יודעת, האמריקאים אני יודעת איך הם פועלים, אחרי 48 שעות שידענו שעידן נעדר היה פה כאוס מוחלט, האמריקאים כבר פנו אלינו משם, ישר קיבלנו טלפונים מה-FBI, הקונגרס. הם ישר לקחו ועטפו אותנו, ככה הם ישר עובדים. יש מישהו פה לדבר. משרד הביטחון מאוד עוטף, יש לנו קצין שמלווה אותנו מהרגע שהודיעו לנו שעידן חטוף הוא מלווה אותנו יום יום, כל מה שצריך. פגישות עם מי שאנחנו רוצים, הוא על זה, איתו יש גם מערך של קצינת נפגעים, כל מי שאתה צריך לפגוש פגשנו", הסבירה.

באוגוסט 2022 עלה עידן אלכסנדר מארה"ב לישראל על מנת להתגייס לשורות צה"ל במסגרת 'גרעין צבר'. "זו תוכנית מקסימה של יהודים אמריקאים שמתגייסים לצה"ל, באים כולם מאותו אזור. הם עולים לישראל יחד בקיץ, נכנסים לקיבוץ מארח, ואחרי שלושה חודשים הוא התגייס וכולם אחריו גם. הוא היה בין הראשונים בגרעין, וזה מאוד נחמד, עוד בית. יש לו סבא, סבתא, דודים בתל אביב. הייתי פה, באתי לבקר אותו בסוכות, אז הייתי כאן גם בשבעה באוקטובר, פתחתי את הבוקר בהודעות לעידן, הוא אמר לי שהוא הולך להיות על גבול עזה, ישר כתבתי לו הודעות".

על מפגשם לפני אותה שבת ארורה שבה נחטף עידן לעומק הרצועה ועל השיחה האחרונה, סיפרה: "מוצאי שבת הוא אסף אותי מהשדה, ראשון שני בילינו יחד, ובשלישי הוא הגיע לבסיס. שבת הייתה שבת, היה גם טלפון ממש לפני, שזה באמת שיחה שכל הזמן מתנגנת לי בראש. בשיחה היה הרבה רעש, הוא דיבר בצורה מאוד חזקה, אמר שהם אוכלים הרבה טילים, ממש מלחמה, 'אני רואה דברים נוראיים בעיניים', וזהו. ניסיתי לעודד אותו, להסביר לו שהוא חייב לשמור על עצמו, שאני אוהבת אותו. הוא נחטף במצב בסדר גמור, לא היה שום מאבק עם עידן, לא פצוע, הוא פשוט נלקח".

"אות החיים היחיד שיש לנו זה שאנחנו יודעים בוודאות שהוא נלקח בצורה לא אגרסיבית, שהוא חי. אין סיבה שזה ישתנה, זה מה שכולם אומרים לנו, שכל עוד יודעים את הדברים אין סיבה להאמין שמשהו אחר קרה. מנסים גם להרגיע, אני מנסה לא לחשוב על זה, לא להיות בחרדות האלה כל הזמן. זה קשה מאוד להיות במצב שאתה כל הזמן נלחם על החיים של הילד שלך. המשפחה שבורה לחלוטין, אנחנו צריכים אותו חזרה. אני לא מוותרת, ברגע ששמעתי שהוא חטוף אמרתי שיש תקווה. הוא צריך לחזור הביתה, אעשה כל מה שאני יכולה על מנת שזה יקרה כבר", הדגישה.

 

חמאס ניו ג'רזי ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד