א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
משיבה מלחמה

נשיאת האוניברסיטה שהתפטרה תוקפת את מתנגדיה: "קידמו נרטיב שקרי"

לאחר שד"ר קלודין גיי, נשיאת אוניברסיטת הרווארד, התפטרה מתפקידה, היא פרסמה טור בו כתבה כי "מה שקרה בהרווארד היה גדול ממני"

נשיאת האוניברסיטה שהתפטרה תוקפת את מתנגדיה: "קידמו נרטיב שקרי"
בניין האוניברסיטה צילום: Pixabay

בשבוע שעבר ד"ר קלודין גיי, נשיאת אוניברסיטת היוקרה הרווארד, הודיעה כי היא מתפטרת מתפקידה. במהלך סוף השבוע היא פרסמה טור אורח בעיתון הנחשב "ניו יורק טיימס". הטור פורסם תחת הכותרת: "מה שקרה בהרווארד היה גדול ממני". במאמר היא מודה בזה שהיא ביצעה טעות בכך שלא גינתה את המתקפות האנטישמיות באוניברסיטאות ואת החמאס.

עם זאת היא כותבת באופן חריף כנגד אותם אלו שתקפו אותה היא טוענת שתוקפיה "מחזרו סטריאוטיפים גזעיים משומשים וקידמו נרטיב שקרי". עוד כתבה כי "האוניברסיטאות צריכות להישאר מקומות עצמאיים שבהם אומץ והיגיון מתאחדים כדי לקדם אמת, לא משנה אילו כוחות נאבקים בה".

מאז ההופעה המבישה בקונגרס היא התמודדה עם אישומים ברשתות החברתיות על פסקאות שלמות שהיא העתיקה ללא ציון הקרדיט הראוי במהלך הכנת עבודת הדוקטורט שלה. הלחץ גרם לכך שהיא התפטרה מהכהונה היוקרתית של נשיאת אוניברסיטת הורווארד.

נזכיר כי ימים ספורים לאחר השימוע נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, אליזבת מגיל, התפטרה לאור התגובה נגד עדותה בדיון בקונגרס על האנטישמיות הגואה בקמפוסים באוניברסיטאות.

בדיון עצמו חברת הקונגרס אליס סטפניק תשאלה ישירות את נשיאות שלש האונברסיטאות האורווארד פנסילבניה ו-MIT, לגבי עמדתן על הצהרות הדוגלות ברצח עם של העם היהודי. למרות פניות חוזרות ונשנות, הן לא אמרו שקריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות האתית של האוניברסיטאות.

אנטישמיות ארצות הברית אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד