כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מנהלי הקופה נחרדו!

שבוע וחצי לחתונה: הכלה היתומה זועקת לעזרה

לא יאומן: כלה יתומה מתחתנת בעוד שבוע וחצי, ואין לה שום יכולת כלכלית לממן את החתונה • היא זועקת לעזרה, אבל אין לה קרובים ומכרים שיכולים לגייס עבורה את התמיכה הנדרשת • בצר לה פנתה ל'קופת העיר' בבקשת עזרה, וכמנהלי הקופה בדקו את המקרה, הם נחרדו!

שבוע וחצי לחתונה: הכלה היתומה זועקת לעזרה
הזמנתה על הקבר צילום: באדיבות המצלם

"נורא ואיום, פשוט נורא ואיום", כך הגדיר אחד מבכירי המנהלים של 'קופת העיר' את המקרה המחריד של הכלה לבית מזרחי, שמתחתנת בעוד שבועיים בדיוק, ועד כה לא הצליחה לגייס כסף בכלל להוצאות החתונה.

להכנסת כלה הקליקו כאן>>>

השעון מתקתק, הזמן דוחק, מועד החתונה מתקרב בצעדי ענק והיא לא מצליחה לשמוח ולהתרגש. במקום זאת היא יושבת בבית ובוכה בעצב רב. מתברר שייתכן שבחתונה לא תהיה לה תזמורת, אולי איזה אורגניסט חובב יתנדב לעשות קצת שמח. היא לא מצליחה לחשוב אפילו על שירותי צלם, וכבר ביקשה מחברה שתצלם את החתונה עם המצלמה הפרטית שלה. בלי תמונות סטודיו, בלי רקעים מתחלפים ואביזרים משלימים, אבל לפחות שתהיה תמונה של החתונה עצמה, שתהיה לה איזו מזכרת דלה ועלובה מהערב החשוב ביותר בחייה.

אין לה כלום. אפס!!! היא הצליחה לגייס עד כה קצת יותר מאלפיים שקלים, למימון החתונה.

"נורא ואיום", הגדיר זאת איש הצדקה הבכיר, ואכן, זה בדיוק המצב. "נורא ואיום"!

זה הוא סיפורה של הכלה הבני ברקית, שהתייתמה באחרונה מאמה, ובתוך שנת האבלהיא נכנסת תחת חופתה.

כשהתארסה היא חשבה הרבה על איך תיראה החתונה בלי אמא. המחשבות האלו טרדו את מנוחתה, ואפילו השקיטו מעט את הדאגה הכבדה שלה לגבי מימון הוצאות החתונה. אבל ככל שהחתונה מתקרבת ואין לה שום עזרה כלכלית, המצב מתהפך. היא בקושי מצליחה לחשוב על החתונה ועל האמא שלא תהיה... היא חושבת רק על כך שלא תהיה לה אפשרות לממן את המינימום הבסיסי ביותר!

היא נותרה בבית עם עוד אח אחד. האבא אינו מתפקד מאז נפטרה האם. שבר כלי של ממש. הם מקווים שעם הזמן הוא יתאושש ויחזור לעצמו, אבל בינתיים אי אפשר בכלל לדבר אתו על הוצאות החתונה.

מי שנחשפו למקרה הם הגאון רבי יצחק קולדצקי ורעייתו הרבנים קולדצקי תחי', בתו של מרן שר התורה רבינו הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. הם מכירים את הכלה היתומה ואת המשפחה שלה מקרוב, וכעת מנסים לגייס תרומות ולסייע. אבל מדובר בעול כבד ומשמעותי, ויש צורך בעזרה של הציבור כולו.

זו היא הזדמנות של כל אחד ואחד מאתנו, להיות שותף למצווה גדולה ועצומה: להכניס כלה יתומה אל תחת חופתה. לממן לה את השמלה, את הנעליים, את הפרחים שיקשטו את הכסא שלה ביום החתונה. זו היא ההזדמנות של כולנו להיות שותפים לחסד העצום הזה, ולזכות בכל הברכות שבהן מתברך מי שזוכה להשיא יתום ויתומה.

ובמידה כנגד מידה נזכה שיקויים בנו מה שאמר הקב"ה: "אם אתה משמח את שלי, אני משמח את שלך".

להכנסת כלה הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד