כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שלוש סיבות עיקריות

מכון מחקר בארה"ב: "חיזבאללה אינו ערוך למלחמה עם ישראל"

לוחמים חסרי ניסיון, קופה מדולדלת ומעל הכל חוסר ברמטכ"ל דומיננטי כמו עימאד מורנייה שחוסל ב-2008; אנשי מכון וושינגטון לחקר המזרח התיכון מסבירים מדוע חיזבאללה לא מוכן למלחמה עם ישראל

מכון מחקר בארה"ב: "חיזבאללה אינו ערוך למלחמה עם ישראל"
דגל חיזבאללה בגבול לבנון צילום: Ayal Margolin/Flash90

חוקרי מכון וושינגטון לחקר המזרח התיכון, מט לוויט וחנין גדאר, פרסמו מאמר מעניין על חיסולו של סאלח אל עארעורי ובו פירטו על תפקידו החשוב בחמאס וכן דנו בסוגיית התגובה של חיזבאללה. לדבריהם, ארגון הטרור השיעי בלבנון אינו ערוך למלחמה עם ישראל - והם מונים שלוש סיבות עיקריות.

הם מקדימים וכותבים כי "גם אם חיזבאללה לא יחפש מלחמה גדולה יותר, אי אפשר לבטל את הסיכוי שדבר כזה יקרה, גם אם לא תכננו להגיע אליו".

הם מסבירים כי "חיזבאללה יודע שישראל לא תסבול את הסיכון הנשקף מטילים מדויקים או כוחות רדואן לאורך הגבול עם ישראל לאחר האכזריות של מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר".

"אולם חיזבאללה", טוענים צמד החוקרים, "אינו מוכן למלחמה כזו". לדבריהם רוב הכוח של חיזבאללה מורכב מצעירים חסרי ניסיון בלחימה בישראל. בנוסף, תקציב הארגון נחתך דרמטית בעקבות הסנקציות האמריקניות על איראן והפעילות האזורית המורחבת שלה, לאחר שבזבזה משאבים רבים במלחמת האזרחים בסוריה. ומעל הכל הם מדגישים, ארגון חיזבאללה חסר רמטכ"ל דומיננטי לאחר חיסולו ב-2008 של עימאד מורנייה.

מאז שחיזבאללה הסתבך במלחמת האזרחים בסוריה, ראה הארגון איך תכליתו השתנתה והוא הפך לזרוע האזורית של משמרות המהפכה ולחזית המגן של המשטר האיראני. הדבר השפיע על המבצעים הצבאיים של חיזבאללה נגד ישראל והשפיע על החלטתו להימנע ממלחמה עם ישראל לאחר ה-7 באוקטובר. כתוצאה מכך, כנראה חיזבאללה ינסה להרוויח זמן.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד