כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החבילות יחכו

דרמה כלכלית: ענקית המשלוחים מסין עוצרת משלוחים לישראל

חשש שהחלטת החברה לא מגיעה מהאיום שמציבים המורדים החות'ים בתימן אלא מהחשש להצטייר כעומדת לצידה של ישראל בזמן המלחמה עם חמאס

דרמה כלכלית: ענקית המשלוחים מסין עוצרת משלוחים לישראל
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

במהלך סוף השבוע האחרון הודיעה חברת הספנות הסינית קוסקו כי היא עוצרת את כל הפעילות שלה הקשורה עם ישראל. בהודעת החברה נכתב כי "לצערנו ועד להודעה חדשה לא נוכל להציע שירות לישראל". יצוין כי לא הוזכר האיום מצד המורדים החות'ים כסיבה בגללה החברה בוחרת בצעד דרמטי כזה והחשש הוא שהחברה לא מעוניינת להצטייר ככזו שתומכת בישראל בעת מלחמה.

החלטת החברה, שנחשבת כחברת ההובלה הימית הגדולה באסיה והרביעית בגודלה בעולם, עלולה לפגוע בחברת "צים" שותפתה התפעולית לנתיבי הסחר. גם ענקית השילח הבין לאומי Evergreen הודיעה כי בכוונתה להפסיק כליל את המשלוחים לישראל. שתי חברות אלו בחרו בצעדים חריגים שישנו את הצפי למשלוחים לישראל מנמלי המזרח הרחוק.

לפני מספר ימים חברת הספנות הישראלית "צים" הודיעה כי המחיר למכולה מהמזרח יתייקר בעוד 500-1000 דולר, לאור הביקוש הכבד והמיעוט במכולות פנויות בתקופה הזו. המיעוט במכולות נובע מהקפת כל יבשת אפריקה שחלק מן החברות נאלצות לעשות בשל האיום.

ישראל מייבאת כ-300 אלף מכולות מאסיה דרך המצרים בים האדום שמאוימים כעת על ידי החות'ים. ההתייקרות החודשית צפויה לעמוד על כ-114 מיליון שקלים, כלומר כ-400 שקלים בשנה למשפחה ישראלית. עלות התייקרות תשפיע על סחורה המיובאת במכולות - בין היתר מכוניות ומספוא לבעלי חיים. גורמים בענף הקמעונאות אומרים כי התייקרות השינוע היא איננה כזו שמחייבת עלייה דרמטית במחירי מוצרים.

סין משלוחים ספינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד