כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לאחר שוך הסערה

הרה"צ מתולדות אהרן בביקור חיזוק ב'גולובנציץ'

הרה"צ רבי נחום קאהן רב קהילת 'תולדות אהרן' בגבעת ירושלים בית שמש ובנו של האדמו"ר מתולדות אהרן, הופיע בשבוע שעבר בשכונת רמת אברהם 'גולובנציץ' למסור שיחת חיזוק באחד הכוללים בשכונה. הרה"צ חיזק את האברכים ושוחח על מעלתם של ה'שומעים חרפתם ואינם משיבים'

הרה"צ מתולדות אהרן בביקור חיזוק ב'גולובנציץ'
הרה"צ מתולדות אהרן בביקור חיזוק בגולובנציץ צילום: י.נ.ק

לאחר שהקהילות המרכזיות של ה'עדה' הקימו מוסדות בשכונת גולובנציץ, הגיע הרה"צ מתולדות אהרן בביתת שמש לביקור חיזוק בשכונת רמת אברהם גולובנציץ.

הרה"צ רבי נחום קאהן רב קהילת 'תולדות אהרן' בגבעת ירושלים בית שמש ובנו של האדמו"ר מתולדות אהרן, הופיע בשבוע שעבר בשכונת רמת אברהם 'גולובנציץ' למסור שיחת חיזוק באחד הכוללים בשכונה.

כזכור, עם תחילת בניית שכונת רמת אברהם (גולובנציץ) בבית שמש, נחשפו במקום ממצאים ארכיאולוגים שונים, וביניהם פירים ומערות. מיד עם קבלת הממצאים נטען על ידי גורמים שונים על חשש להימצאות קברים במתחם, יזמי השכונה פנו לגדולי פוסקי הדור שהורו איך לבדוק ולבנות את המקום, וכך נבנתה השכונה בברכתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ובצמוד להנחיותיו והדרכתו המפורטת של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך ובפיקוחו הצמוד של הדיין הגאון רבי מנדל שפרן.

במשך השנים האחרונות אוכלסה השכונה באלפי תושבי הציבור החרדי, וכיום כבר קיימים בשכונה בתי כנסת ממגוון הקהילות הגדולות מהציבור הליטאי, ואף מהחסידויות המרכזיות גור בעלז וויזניץ.

כמו כן בני קהילות העדה החרדית ובני היישוב הישן בירושלים פתחו שם בתי מדרש שונים עבור קהילות מהר"א סאטמר, דושינסקיא, פרושים, וטשאקווא. והאדמו"ר מדושינסקיא הגיע לפני מספר שבועות לשבות בשבת בשכונה בקרב קהל חסידיו.

הרה"צ רבי נחום קאהן רב קהילת תלדות אהרון בגבעת ירושלים בבית שמש הופע לשאת דברים בהיכל הכולל בבית מדרש חניכי הישיבות בשכונה, בתוך דבריו חיזק הרה"צ את האברכים ושוחח על מעלתם של ה'שומעים חרפתם ואינם משיבים', כשבדבריו רימז על חובת השעה לשתוק ולא להגיב לנוכח מתקפות הקיצוניים נגד תושבי השכונה.

מתחם גולובנציץ הרב משה שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד