כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בתפילת יו"כ קטן

מעמד מרטיט בכותל המערבי לפדיון השבויים הנאנקים בידי החמאס

רבנים, ראשי ישיבות ותלמידי חכמים יחד עם רבבות אלפי ישראל מכל הגוונים והזרמים צפויים להתכנס למעמד תפילה אדיר ולקריעת שערי שמים בתחנונים לפדיון השבויים בעת פתיחת שערי הרחמים, בתפילת יו"כ קטן • כינוס התפילה יתקיים בערב ר"ח שבט, יום רביעי הקרוב בשעה 15:30 אחה"צ ליד שריד בית מקדשנו - הכותל המערבי • ההגעה בתחבורה ציבורית בלבד ובאוטובוסים ישירים מכל רחבי הארץ

מעמד מרטיט בכותל המערבי לפדיון השבויים הנאנקים בידי החמאס
תפילה בכותל צילום: דוברות בכותל

הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, והגאון רבי דוד לאו שליט"א, רב הכותל הגר"ש רבינוביץ' לצד ראשי ישיבות  תלמידי חכמים מופלגים ועמך בית ישראל - יעתירו בבקשה ובתחינה לפני בעל הרחמים במקום שריד בית מקדשנו, למען שובם המהיר של 136 החטופים הנתונים בשבי האויב המר לביתם ולחיק משפחתם.

זה מספר חודשים שלילותיהם של בני משפחות החטופים שיקיריהם נתונים בצרה ובשביה, נעה בין שינה הנטרפת בכל מספר רגעים מדאגה נוקבת ומחוסר אונים, לבין צלילה אל מעמקי כאב עמוק ולופת היורד חדרי בטן. עדויותיהם של המשתחררים מהשבי אך מוסיפות שמן לבערה המשתוללת בקרביהם ולא נותנת מנוח. "כל יום בשבי החמאס", מתארים החטופים שנחלצו משיני הארגון הרצחני, "היה נדמה עלינו כנצח". ומשכך, נפשם נקרעת מגעגועים וליבם צורב בדאגה.

לבקשת המשפחות שאמרו "שאין להם על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים" ומתוך תחושת ערבות הדדית ואחדות הלבבות, יתכנסו רבבות אלפי ישראל לעורר רחמים ולשפוך שיח ביום רביעי הקרוב, ערב ר"ח שבט, בשעה 15:30 בצהריים, בכותל המערבי - לתפילת רבים שתזעק לפדיון השבויים והחזרתם בריאים בגופם ובנפשם.

סדר התפילה יהיה כנהוג בכל תפילת יו"כ קטן. לאחר מכן, יתברך קהל ההמונים מפי הרבנים שליט"א.

בימים אלה מסיימת הוועדה המארגנת את סגירת הקצוות של הפרטים האחרונים, כאשר סדרי אבטחת האירוע עם כוחות השיטור והביטחון נעשים בתיאום מלא עם משטרת ישראל בפיקודו של ממ"ז ירושלים. במקביל, משלחות מטעם ארגון 'איילת השחר' ופעילי קירוב חרדים עולות למעונם של גדולי ישראל לקבל את ברכתם להצלחת המעמד.

מהוועדה המארגנת נמסר, כי קונטרסי תפילה יחולקו עם סדר התפילות למעמד המיוחד, ובימים אלה הושלמה הדפסתם של עשרות אלפי קונטרסי תפילה. מזג האוויר צפוי להיות נעים ולא קריר, ומבקשים מהקהל הרב להישמע להוראות השוטרים ומאות הסדרנים שיוצבו בשטח לנווט את האלפים שצפויים לפקוד את שריד בית מקדשינו. 

ההגעה למעמד היא באמצעות התחבורה הציבורית בלבד שתתוגבר משמעותית, לצד אוטובוסים שייצאו מהריכוזים השונים בכל רחבי הארץ, הישר אל הכותל המערבי. בוועדה המארגנת ביקשו להדגיש כי לא תותר כניסת כלי רכב פרטיים לעיר העתיקה כלל.

זו הפעם השנייה בה מתארגנת תפילת רבים ביוזמת ארגון 'איילת השחר' בראשות הרב שלמה רענן ורבנים ופעילי קירוב חרדים מוכרים: הרבנית ריקי סיטון, הרב דוד דרוק יו"ר ארגון 'כיסופים' ואיש התקשורת ישראל כהן העומדים בקשר רציף עם משפחות החטופים, תחת היוזמה 'ופדויי ה' ישובון' - כאשר עצרת התפילה הראשונה התקיימה כזכור לפני מספר שבועות, במוצאי שבת, ליד קברו של מרן בעל 'חזון איש' זי"ע בבני ברק, בהשתתפות אלפים רבים. גם עצרת זו התקיימה לבקשת משפחות החטופים תוך תחינה "שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים", ואף עתה, בטוחים אנו כי הן ק-ל כביר לא ימאס תפילת רבים.

חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד