כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לא תשכח מפי זרעו

המשפיע אצל הרבי מסאטמר: "המשיח יתגלה באמריקה"

‫התבטאות פלאית בביקורו של המשפיע הגר"י דייטש אצל האדמו"ר מסאטמר. 'בחדרי חרדים' עם השיחה בין המשפיע לאדמו"ר והתחנה האחרונה של הגלות שתהיה באמריקה

המשפיע אצל הרבי מסאטמר: "המשיח יתגלה באמריקה"
הגר"י דייטש בביקור אצל הרבי מסאטמר צילום: בחצרות סאטמר

במסע חיזוק לקראת ימי השובבי"ם שערך המשפיע הגה"צ רבי יהודה דייטש מירושלים בהיכלי הישיבות והכוללים בארה"ב הגיע לביקור מיוחד בבית האדמו"ר מהר"א מסאטמר בקרית יואל מונורו לשיחה שנמשכה קרוב לשעה בפלפול בסוגיות הש"ס והראשונים והפוסקים.

כמו כן נסובה השיחה אודות מצב עולם התורה בארץ הקודש ובארה"ב לאחר שהמשפיע מסר לאדמו"ר את התרשמותו מהשיעורים בעשרות ישיבות וכוללים ובתי מדרש של חסידות סאטמאר בקרית יואל, ויליאמסבורג, מאנסי, בורו פארק, לייקווד, כשאודות לפעילותו של האדמו"ר ניכרת מהפכה עוצמתית של חיזוק לימוד התורה גם בקרב בעלי בתים העמלים על פרנסתם שעורכים מבחנים על דפי גמרא רש"י ותוספות, במסגרת מפעלי 'יסודי התורה' ו'תורתך שעשועי'.

כך לדוגמא, ביום שני בשבוע שעבר כאשר לא מתקיימים העסקים בארה"ב לרגל הראשון לינואר בלוח הלועזי, התכנסו אלפי החסידים לחזור על פרקי גמרא בעל פה ולהיבחן עליהם, עובדה שלא הייתה כמותה מאז ומעולם בכל הדורות, שעמל התורה תהיה לא רק נחלת אברכי הכוללים ותלמידי חכמים אלא כל יהודי באשר הוא יהיה מחובר ללימוד התורה בלי יוצא מן הכלל.

האדמו"ר הזכיר את דברי האר"י הקדוש שכל פעולה קטנה בדור שלנו חשובה בשמים הרבה יותר מפעולות גדולות בדורות שעברו, וכן את דברי הרבי ר' בונים מפשיסחא כי ירידת הדורות היא רק בחיצוניות הדורות אבל הקדושה הפנימית הולכת מתחזקת מדור לדור, עד ביאת המשיח.

במהלך השיחה על ריבוי לימוד התורה בדורנו כאחד הסימנים לקירוב המשיח, הוזכרה שיחתו של ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע שאמר לפי השמועה המקובלת אצל צדיקי בית צאנז, כי התחנה האחרונה של הגלות תהיה באמריקה ומשם כבר יתגלה המשיח. בהמשך לובנו כמה מנהגים והוראות בהלכה של ה'דברי חיים' מצאנז שהמשפיע ציטט בשם זקנו הגר"מ הלברשטאם זצ"ל, וכן ממשנת זקנו הרבי ה'שפע חיים' זצ"ל.

כמו כן דובר אודות החשיבות של לימוד הזוהר הקדוש שמקרב את הגאולה, והמשפיע מסר את בקשת הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר להחדיר את לימוד הזוהר שגדולה סגולתו להגן מכל רע ולהשפיע ישועות ושפע רב. וכן עיינו ביחד האדמו"ר והמשפיע בספר שער היחודים להאר"י ובספרי כוונות הרש"ש מעזבונו של הדברי יואל מסאטמאר זצ"ל, כשהרבי מסאטמר מצטט את דברי הזוהר הקדוש "בהאי ספרא יפקון מגלותא ברחמי" [בזכות ספר הזוהר יצאו מהגלות], והקדוש ברוך הוא הבטיח כי לא תשכח מפי זרעו.

בסיום הביקור ליווה האדמו" את המשפיע בדרכו החוצה, והאציל מברכותיו לנגידים והמקורבים שהתלוו לביקור.

חסידות סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד