ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הנוצרים תקפו את נסראללה

בכיר חיזבאללה: "יהיו תגובות נוספות ועל האויב לצפות להן"

יו"ר המועצה המבצעת של חיזבאללה, אמר כי תקיפת הבסיס במירון היא לא כל התגובה על חיסולו של אל-עארורי: "זה אומר שיהיו תגובות נוספות ועל האויב לצפות להן". ראש העדה הנוצרית בלבנון יצא נגד חיזבאללה: "המלחמה בעזה התפשטה לדרום לבנון בניגוד לרצונם של כל הלבנונים"

בכיר חיזבאללה: "יהיו תגובות נוספות ועל האויב לצפות להן"
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90

יו"ר המועצה המבצעת של חיזבאללה, האשם ספי א-דין, אמר היום באירוע בלבנון כי תקיפת הבסיס במירון היא לא כל התגובה על תקיפת הדאחיה וחיסולו של אל-עארורי: "זה אומר שיהיו תגובות נוספות ועל האויב לצפות להן". עוד אמר ספי א-דין באשר לתגובה הראשונית של הארגון, תקיפת הבסיס בהר מירון, כי יש לכך משמעות כיוון שמדובר בנקודה הגבוה ביותר בישראל ובישראל חשבו שהאזור הזה מוסתר, לא גלוי ולא מוכר.

"לתקיפה בהר מירון יש כמה מסרים ובראש ובראשונה שמדובר באתר להכוונת המטוסים. יש בו מכ"מים וסיוע לחיל האוויר הישראלי שהפציץ את הדאחיה ולכן התקיפה במירון היא תקיפה נגד חיל האוויר. זהו מסר ישיר" אמר, כך דווח ב'כאן חדשות'.

עוד אמר ספי א-דין במסר לישראל: "אם אתם חושבים שיש בסיסים מוסתרים ושאנחנו לא יכולים לפגוע בהם, אז אנחנו אומרים לכם שאין כזה דבר אל מול הטילים והיכולות של חיזבאללה ולכן כל האתרים בישראל נמצאים בטווח הטילים של חיזבאללה. אלה מטרות שאנחנו יכולים להגיע אליהן".

ספי א-דין הסביר לגבי התגובה של חיזבאללה כי "היה טבעי וחובה עלינו להגיב על מה שהיה בדאחיה, כיוון שאם לא היינו מגיבים על כך, ישראל הייתה מסיקה שחיזבאללה מורתע, חלש ולא מסוגל להתעמת ואז היא הייתה מגבירה את התוקפנות שלה ולכן כדי להגן על בני עמנו ועל המדינה שלנו וכדי לשבור את האויב ולשמר את המשוואות שהקרבנו דמם בעבורן, התגובה הייתה נחוצה ובלתי נמנעת".

מנגד ראש העדה הנוצרית מארונית בלבנון, הפטריארך בשארה א-ראעי, אמר כי המלחמה בעזה התפשטה לדרום לבנון בניגוד לרצונם של כל הלבנונים ולרצונן של המדינות החברות שלה ובייחוד שלבנון חסינה מפני מלחמה עם ישראל מתוקף החלטה 1701 של מועצת הביטחון: "על כולם לציית להחלטה הזאת כדי למנוע את התפשטות המלחמה בעזה ללבנון בניגוד לרצונם של הלבנונים שאוהבים את מולדתם".

מלחמת חרבות ברזל חמאס לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד