כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הואשם בקשר עם המוסד

דיווח: "יועץ" של חמינאי הוצא להורג באשמת ריגול למען ישראל

מוחסן סרוואני, לכאורה יועץ צעיר של המנהיג האיראני חמינאי, הוצא להורג לפני כ-20 יום באשמת ריגול למען ישראל. מוחסן סרוואני נעצר ביוני בשנה שעברה, כך הודיע התובע של זאהדאן, בנוסף דווח, כי נעצרו שלושה סוכני מוסד, שלכאורה תכננו להתנקש בחיי מדעני גרעין

דיווח: "יועץ" של חמינאי הוצא להורג באשמת ריגול למען ישראל
מוחסן סרוואני צילום: Iran international

מוחסן סרוואני, סטודנט בן 24 למשפטים ולכאורה יועץ של מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי, הוצא להורג לפני 21 יום באשמת ריגול למען ישראל.

מוחסן היה גם יועצו של עלי אבטז האשמי, מושל סיסתאן ובלוצ'סתאן לשעבר, לטענת האיראנים הוא היה מעורב באיסוף מידע מסווג, באמצעות סוכני ממשלה והעברתו לסוכן מוסד, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל'.

מאז 2018, כשהיה ​​בן 18, נהג מוחסן סרוואני לבקר במשרדי הממשלה של זאהדאן, עיר הבירה של פרובינציית סיסתאן ובלוצ'סתאן שבדרום-מזרח איראן. הוא ביקר במקום תחת התואר היועץ הצעיר של מושל המקום, עלי אבטז האשמי. הוא יצר קשר הדוק עם דניאל מוהבי, המושל הבא של סיסתאן ובלוצ'יסתאן, ועם עלי אסגר מירשקר, איש ביטחון ואכיפת החוק של המחוז, תמונות שלו איתם פורסמו באתרים מקומיים.

סרוואני הציג את עצמו כנציגו של מוחמד מריה, התובע הציבורי של זאהדאן, ותמונתו לצד ואחיד הקאניאן, יועץ לעניינים מיוחדים של חמינאי הביאה אותו להיות מקורב להנהגה.

הוא פגש את למנדנה זנגנה סורוש, מנכ"לית בית ההשקעות לשעבר של מחוז סיסתן ובלוצ'יסתאן, הוא הציג את עצמו כיועץ צעיר של ההנהגה האיראנית. גב' זנג'נה אמרה על פסק דינו בבית המשפט לערעורים שהגיע לידי 'איראן אינטרנשיונל': "כשהפכתי למנכ"לית משרד ההשקעות המחוז ב-2016 או 2017, פנה מוחסן סרוואני מספר פעמים למנהל משרדי וביקש לפגישה כדי לראות אותי. אבל בגלל עומס עבודה, הוא הספיק לראות אותי רק לאחר 4-5 ביקורים, הוא אמר למנהלי המשרד שלי מר מהדאווי ומר סרבנדי, להגיד לגברת זנג'נה שהיועץ הצעיר של צוות ההנהגה של חמינאי מבקש פגישה, בגלל זה פחדתי שההנהגה תיעלב ונתתי לו זמן לפגישה".

לדברי מנדנה זנג'נה, מוחסן סרוואני הראה לה מכתב רשמי: "בפגישה הוא הראה לי מכתב שהוא היועץ הצעיר של מושל מחוז סיסתאן ובלוצ'יסתאן, על המכתב היה הסמל של בית המושל, אמרתי לו שאני רוצה לראות את המקור של המכתב מהמושל, הוא אמר שהמקור של המכתב בטהראן, והוא יביא את המכתב כשיוכל".

המודיעין של משמרות המהפכה עצר את מוחסן סרוואני בתלונה ממשרד המושל באשמת גניבת התואר, אך הוא זוכה ושוחרר לאחר 45 יום. לדברי גב' זנג'נה, המודיעין של משמרות המהפכה קיבל את העובדה שמוחסן סרוואני הוא באמת יועץ צעיר לבית חמינאי, לפי מסמך שהגיע לידי 'איראן אינטרנשיונל', אך בהמשך ככל הנראה לאחר חקירה מעמיקה, המודיעין האיראני האשים את סרוואני בשיתוף פעולה עם המוסד. סרוואני אמר בבית המשפט כי הוא הודה בריגול תחת עינויים.

מוחסן סרוואני נעצר ביוני בשנה שעברה, כך הודיע התובע של זאהדאן, בנוסף דווח, כי נעצרו שלושה סוכני מוסד, שלכאורה תכננו להתנקש בחיי מדעני גרעין. סרוואני הוצא להורג בכלא זאהדאן ב-25 בדצמבר.

נאשם נוסף בתיק הריגול הוא אפשין גורבני משעני, אך אין מידע על גורלו. הוא בן 26, ועבד כמורה ואיש כלכלה. עם זאת, עונשה של מנדנה זנג'נה סורוש, הנאשמת השלישית בתיק, הופחת משמונה שנות מאסר לשנת מאסר על תנאי בבית המשפט לערעורים, אחרי שהוכיחה כי לא ידעה שהצעיר כביכול מתחזה לאיש של משרדו של חמינאי.

זנג'נה לשעבר סגנית הנשיא של בית ההשקעות של מחוז סיסתאן ובאלוצ'יסתאן, הואשמה בכך שמסרה כאלף מסמכים חסויים למוחסן סרוואני, היא אפשרה לסרוואני לצלם שלושה מסמכים חסויים.

איראן המוסד עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד