ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ארה"ב לוחצת על ישראל

בלינקן למלך ירדן: ארה"ב מתנגדת להוצאת פלסטינים מעזה

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, ביקר אתמול בירדן ובקטאר. בלינקן ממשיך את סיבוב ההופעות שלו במזרח התיכון בתקווה להפחית את המתיחות בין ישראל לחיזבאללה

בלינקן למלך ירדן: ארה"ב מתנגדת להוצאת פלסטינים מעזה
אנתוני בלינקן בישראל צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקני, קיים אתמול פגישות עם מנהיגים בירדן ובקטאר כחלק מביקור של שבוע במזרח התיכון שמטרתו להפחית את הסיכון שהמלחמה בעזה עלולה להתפשט באזור.

בלינקן נפגש בעמאן עם המלך עבדאללה השני ועם איימן ספדי, שר החוץ של ירדן. הוא הודה למלך על תפקידה של ירדן בשליחת סיוע הומניטארי לעזה, והשניים סיכמו להמשיך לתאם את הסיוע, כך לפי הצהרה של דובר מחלקת המדינה, מת'יו מילר.

ארה"ב לוחצת על ישראל כבר חודשים לאפשר סיוע נוסף לעזה. בלינקן חיזק את המסר הזה בביקור במחסני ארגון סיוע הומניטרי שמעבירים לעזה סיוע במשאיות שאורגן על ידי תוכנית המזון העולמית של האו"ם.

בלינקן שיבח את תוכנית הסיוע של האו"ם ואמר שהאו"ם עושה מאמץ חשוב "בסיכון אדיר" בשל הסכנות הנשקפות מהתקיפות האוויריות של ישראל. הוא הדגיש את הצורך לחלק ביעילות את הסיוע "לכל מקום בעזה". משאיות סיוע נכנסות לעזה דרך מעברי הגבול בדרום, לאחר שנבדקו על ידי ישראל. בפגישתו עם המלך, בלינקן חזר ואמר כי ארה"ב מתנגדת להוצאת פלסטינים מעזה, לדברי מת'יו מילר.

בלינקן טס אתמול אחר הצהריים לקטאר, ונפגש עם האמיר, השייח' תמים בן חמד אל-ת'אני, ועם ראש הממשלה, השייח' מוחמד בן עבדולרחמן אל-ת'אני, המשמש גם כשר החוץ. הם דיברו על האפשרויות לנסות לגרום לחמאס לשחרר חטופים נוספים ולהבטיח שהמלחמה לא תתפשט ברחבי האזור.

"זהו רגע של מתח עמוק באזור", אמר בלינקן במסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה הקטארי. "זהו קונפליקט שיכול בקלות להעביר גרורות".

בלינקן הצביע על ההתקפות האחרונות בים האדום של החות'ים בתימן, שמסכנות את הספנות העולמית. ההתמודדות עם האיום מצד החות'ים הייתה אחד הנושאים שדנו בכירים אמריקאים וקטארים בדוחא. טים לנדרקינג, השליח המיוחד של ארה"ב לתימן, הצטרף למשלחתו של בלינקן בדוחא לשיחות, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

בלינקן יבקר היום באבו דאבי, ויקיים פגישות עם בכירים באיחוד האמירויות הערביות, בהמשך היום יגיע בלינקן לישראל.

בלינקן היה בטורקיה ביום שבת, ונפגש עם עמיתו הטורקי ועם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, עמו דן בצורך למנוע מהסכסוך בעזה להתפשט, והוא נפגש גם עם ראש ממשלת יוון, באי כרתים.

חמאס חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל אנתוני בלינקן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד