א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לבקשת ישראל

ארה"ב פועלת מול המצרים כדי למנוע הברחת חטופים מעזה

אחרי שבמערכת הביטחון הביעו חשש כי החטופים יוברחו מרצועת עזה, בארצות הברית פנו לבקשת ישראל למצרים בבקשה שיסייעו בעניין וימנעו מאנשי החמאס לעשות זאת

ארה"ב פועלת מול המצרים כדי למנוע הברחת חטופים מעזה
עזתים במעבר רפיח צילום: Atia Mohammed/Flash90

ארצות הברית פנתה למצרים בבקשה שתמנע הברחת חטופים מתוך רצועת עזה, כך דווח ב"כאן 11". במערכת הביטחון עלה החשש שהחטופים יוברחו החוצה כבר לפני מספר שבועות.

בתוך כך, נציגי משפחות החטופים ערכו אמש מסיבת עיתונאים לאחר שחזרו מקטאר בניסיון לקדם את המשא ומתן בין ישראל לחמאס. בכיר במטה אמר כי "אנחנו עומדים לפגוש מנהיגים נוספים מהעולם ונערכים להגברת הלחץ. נערוך צעדת מחאה שתכלול עצרת שתימשך יממה שלמה, נשבית את המשק ויהיו פעולות נוספות".

בתחילת השבוע דווח כי ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני אמר למשפחות שישה חטופים שהגיעו לקטאר כי חיסולו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס אל עארורי בביירות מקשה על המשא ומתן.

יחד עם זאת, ראש ממשלת קטאר הדגיש כי הוא מחויב אישית להמשיך לנסות לקדם הסכם חדש לשחרור החטופים. בכיר קטארי אמר: "קטאר מבינה בצורה עמוקה את הסבל של החטופים ושל בני משפחותיהם. נפגשנו ישירות עם בני משפחות החטופים כדי לחלוק עמם כמה שיותר מידע שאנחנו יכולים וכדי להבטיח להם שקטאר מחויבת להשתמש בכל האמצעים שברשותה כדי להביא לשחרורם. נמשיך לעמוד בקשר עם המשפחות".

מצרים חטופים חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד