כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שערורייה בפנטגון

מסתורין בארה"ב: שר ההגנה אושפז, סגניתו לא ידעה על כך

שערוריה בארה"ב: כשסגנית שר ההגנה לקחה חלק מהאחריות של שר ההגנה לויד אוסטין ב-2 בינואר מאחר והוא אושפז בסוד, אפילו היא לא ידעה שזה בגלל שאוסטין אושפז בבית חולים, כך אמרו שני בכירים בפנטגון ל-CNN

מסתורין בארה"ב: שר ההגנה אושפז, סגניתו לא ידעה על כך
לויד אוסטין צילום: לשכת נשיא אוקראינה

כשסגנית שר ההגנה לקחה חלק מהאחריות של שר ההגנה לויד אוסטין ב-2 בינואר, אפילו היא לא ידעה שזה בגלל שאוסטין אושפז בבית חולים, כך אמרו שני בכירים בפנטגון ל-CNN.

קתלין היקס, מספר 2 של הפנטגון, הייתה בין המנהיגים הבכירים שלא ידעו על מקום הימצאו האמיתי של אוסטין עד יום חמישי, שלושה ימים לאחר שאוסטין נכנס למרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד בעקבות סיבוכים מניתוח. אפילו הנשיא לא היה מודע לאשפוזו של אוסטין עד שלושה ימים לאחר שהותו שם, כך דיווח בארה"ב.

החשיפה שאפילו היקס לא ידעה שאוסטין אושפז בבית חולים תוסיף בוודאי לשאלות מדוע מצבו נשמר בסוד, לא רק מהציבור אלא מגורמים בכירים בביטחון לאומי ומהבית הלבן.

רמטכ"ל צבא ארה"ב גנרל בראון, קיבל הודעה ב-2 בינואר כי אוסטין אושפז יום קודם לכן, כך אמר פט ריידר, דובר הפנטגון ל-CNN. חלק מהבכירים קיבלו הודעה רק ב-5 בינואר, ארבעה ימים לאחר שאוסטין נכנס לבית החולים.

מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, אמר ביום אתמול שהוא לא היה מודע לכך שאוסטין אושפז. השניים שוחחו בסוף השבוע לפני שאוסטין אושפז, כך אמר בלינקן במסיבת עיתונאים בקטאר, אך הוא סירב לעסוק ב"היפותטיות" כשנשאל מה תהיה מדיניות ההודעות שלו אם יאושפז. בלינקן כינה את אוסטין "מנהיג יוצא דופן" ואיחל לו החלמה מלאה.

ריידר אמר ל-CNN ביום ראשון כי אוסטין העביר "אחריות מבצעית מסויימת הדורשת יכולות תקשורת מאובטחות קבועות" להיקס ב-2 בינואר, יום לאחר שהתקבל לבית החולים וולטר ריד. במהלך השבוע שעבר, היקס קיבלה "כמה החלטות תפעוליות וניהוליות שגרתיות" עבור הפנטגון.

אבל היקס, שהיתה בחופשה בפורטו ריקו באותה עת, לא קיבלה מידע על אשפוזו של אוסטין עד אחר הצהריים של ה-4 בינואר, כך אמרו גורמי ההגנה. ריידר אמר ל-CNN שזה "לא נדיר" שהשר מעביר תחומי אחריות מסוימים מבלי לספק סיבה ספציפית.

בשלב זה, היקס החלה לתכנן תוכניות לחזור לוושינגטון הבירה ביום שישי, אבל מכיוון שאוסטין היה צפוי לחזור לתפקידיו המלאים - גם אם מבית החולים - ביום שישי, היא החליטה להישאר בפורטו ריקו.

"יש כל האנשים האלה סביב השר בכל עת, שעוזרים לו על בסיס יומיומי, ואף אחד מהם לא סיפר לבית הלבן?" אמר בכיר אחד בפנטגון. "אני מופתע שאף אחד עדיין לא משתמש במילה 'טיוח'".

חברי הקונגרס מייק רוג'רס ואדם סמית', מווועדת הכוחות המזוינים של בית הנבחרים, פרסמו הצהרה שבה אמרו שהם מודאגים לגבי האופן שבו פורסם אשפוזו של אוסטין.

"עדיין נותרו מספר שאלות ללא מענה, כולל מה היה ההליך הרפואי ומה היו הסיבוכים הנובעים מכך, מה מצבו הבריאותי הנוכחי, כיצד ומתי בוצעה האצלה של תחומי האחריות של השר, והסיבה לעיכוב בהודעה לנשיא ולקונגרס" אמרו בהצהרה.

רוג'רס וסמית' הוסיפו כי שר ההגנה "חייב לספק פרטים נוספים בהקדם האפשרי".

ריידר אמר ל-CNN כי לאוסטין "אין תוכניות להתפטר", פקידים רבים בפנטגון מתוסכלים עמוקות מדוע הם הודרו מהמידע. מהבית הלבן נמסר שהנשיא ג'ו ביידן לא ידע כי אוסטין אושפז, רק שלושה ימים לאחר מכן נודע לנשיא, השניים ניהלו שיחה לבבית ביום שבת, כך נמסר מהבית הלבן.

בכירים בבית הלבן אמרו אתמול כי מצבו הרפואי של אוסטין עדיין בגדר תעלומה עבור בכירים רבים בבית הלבן, אך הוסיפו כי לא סביר שהמצב ישפיע על השקפתו החיובית של ביידן על שר ההגנה שלו.

 

ארצות הברית ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד