ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הקונספירציה חגגה

עיתונאים האשימו את חיזבאללה בסיוע חיסול עארורי

ברשתות החברתיות עלו קריאות לשביתות והפגנות לאחר חיסול אל עארורי. חלק מהגולשים טענו שהשקט של חמאס לפני שפרסמו ידיעה רשמית בנוגע למותו מעיד על כך שהם מתכננים "משהו גדול" בתגובה

עיתונאים האשימו את חיזבאללה בסיוע חיסול עארורי
סאלח אל-עארורי צילום: רשתות ערביות

ב-2 בינואר 2024 בשעות הערב, אירע פיצוץ באזור אלמשרפיה, שבפרבר הדרומי בביירות. על פי הדיווחים התקיפה בוצעה על ידי כלי טיס והיא כוונה למשרדי חמאס הנמצאים במקום, בעת שהתקיימה שם ישיבה של בכירי חמאס. בתקיפה נהרגו סאלח אל עארורי, סגן ראש השלכה המדינית של חמאס והאחראי על פעילות התנועה ביהודה ושומרון. יחד עימו נהרגו שישה פעילים נוספים, שניים מהם בכירים בזרוע הצבאית של חמאס בלבנון.

חמאס, חזבאללה וגורמי "ציר ההתנגדות", בראשו איראן, האשימו את ישראל בפעולה ופרסמו הודעות גינוי בהן תקפו את ישראל וקראו לנקמה. בחמאס איימו כי ישראל תישא באחריות ואף דווח בפומבי, כי הוחלט להשעות את המשא ומתן להפסקת אש ולשחרור החטופים. גם תנועת פתח הצטרפה לגינוי והכריזה על שביתה כללית כאות אבל.

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, איים על ישראל ואמר כי אם ברצונה של ישראל לנהל מלחמה עם לבנון, לא יהיו לחיזבאללה מגבלות בתגובה. ממשלת לבנון החלה לפעול להגשת תלונה למועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל בנוגע לאירוע.

נראה שהסיכול של אל עארורי בלב מעוז חיזבאללה גרם למבוכה לארגון שנתן חסות לבכיר חמאס שהיה אמון בין השאר על קשרי חמאס עם חיזבאללה ואיראן ואולי גם לחשש לשלום פעיליו הבכירים המרוכזים גם הם ברובע זה.

ההרוגים הם: סאלח אל עארורי, סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס ומנהיג התנועה ביהודה ושומרון. סמיר פנדי, ממחנה הפליטים אלרשידיה שימש כמפקד בזרוע הצבאית של חמאס, הוא היה האחראי על הפעילות הצבאית של הזרוע הצבאית בלבנון.

עזאם חסני אלאקרע המכונה אבו עבדאללה, מפקד בזרוע הצבאית של חמאס, מוצאו מהעיירה קבלאן (מחוז שכם) אסיר משוחרר ואחד המגורשים למרג’ אלזהור בדצמבר 1992. הוא היה האחראי על התיק הצבאי של חמאס בחו"ל.

כמו כן נהרגו ארבעה פעילי התנועה: מחמוד זכי שאהין, מחמד בשאשה, מחמד אלריס, אחמד חמוד.

ההרוגים בהתנקשות: בשורה העליונה (מימין לשמאל) עזאם אלאקרע, סאלח אל עארורי, סמיר פנדי. בשורה התחתונה (מימין לשמאל) מחמוד שאהין, מחמד בשאשה, מחמד אלריס, אחמד חמוד.

השיח ברשתות החברתיות

ברשתות החברתיות עלו קריאות לשביתות והפגנות. אחרים קראו לנקמה תוך התייחסות לנאום נסראללה מאוגוסט האחרון, לפיו חיסול בכירים על אדמת לבנון יגרור תגובה חריפה. חלק מהגולשים טענו שהשקט של חמאס לפני שפרסמו ידיעה רשמית בנוגע למותו מעיד על כך שהם מתכננים "משהו גדול" בתגובה.

תושבים ברצועת עזה הפיצו דיווחים שקריים על שיגור רקטות לעבר תל אביב וחיפה.

חלק מכותבי הפוסטים ערכו השוואה בין ההתנקשות בחייו של אל עארורי לבין ההתנקשות בקאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, לפני ארבע שנים. בפוסטים עלו נרטיבים המציגים את השניים כ"מפקדים גיבורים" וכ"חברים טובים". כמו-כן, עלו קריאות לפיהן לבנון אינה מעוניינת במלחמה וכי חיסול זה אינו שונה מחיסולו של רזי מוסוואי בסוריה לאחרונה, כך דווח במרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

לצד זאת, עלו ברשתות החברתיות גם תיאוריות קונספירציה בנוגע למעורבות חיזבאללה בהתנקשות והושמעו טענות נגד חיזבאללה, לפיהן הארגון שיתף פעולה עם ישראל ובכך בגד הוא בחמאס.

להלן מספר דוגמאות לשיח זה

חסן אלעליק, עיתונאי לבנוני, שלו כ-221,000 עוקבים ברשת X, ציין כי התגובה "לפשע של חיסול" המפקד סאלח אל עארורי מתחלקת לשתים: ראשית, תגובה על החיסול עצמו ושנית, על הפגיעה בפרבר הדרומי של ביירות. הראשונה היא אחריות כל כוחות ההתנגדות, שבראשם ההתנגדות הפלסטינית. השנייה היא באחריות חיזבאללה.

אנור מאלכ, עיתונאי אלג’יראי, המתגורר בצרפת ושלו 602,000 עוקבים ברשת X, כתב כי ההתנקשות בחייו של מנהיג בדרגה הבכירה ביותר בחמאס, כסאלח אל עארורי, ואלה שנהרגו יחד איתו בפרבר הדרומי של ביירות, במקום מאובטח שקשה להגיע אליו, מעידה על השבריריות הביטחונית של חיזבאללה שמעלה סימני שאלה לגבי הימנעות המודיעין הישראלי מחיסולו של חסן נסראללה במשך שנים רבות עד כה.

מצטפא כאמל, עיתונאי עיראקי, שלו כ-70,000 עוקבים ברשת X, ציין כי פשע ההתנקשות בסאלח אל עארורי לא היה מתאפשר ללא השתתפות של מנגנון הביטחון של חיזבאללה. התנקשות באל עארורי בוצעה ב"מרובע הביטחוני" של חיזבאללה בלב הפרבר הדרומי בבירות, אשר נמצא תחת פיקוח הדוק וישיר של משמרות המהפכה.

האא’ל אלבכאלי, עיתונאי תימני, שלו כ-20,000 עוקבים ברשת X, ציין כי חוסר היכולת של ישראל להתנקש בבכירי חמאס ברצועת עזה, בעוד היא הצליחה להתנקש באל עארורי בלבנון מוכיח כי חיזבאללה פועל למען ישראל וכי הוא הוקם לשם כך.

תושבים בעזה הפיצו מידע כוזב על ירי רקטי שבוצע כביכול לעבר תל-אביב וחיפה, זאת על מנת להעלות את מורל התושבים ברצועה ולספק מענה לציפייה לנקמה.

סאלח אל-עארורי מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד