י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
94 יום בשבי

האזינו: בתו של החטוף חיים פרי על המסר שקיבלו המשפחות בקטאר

נועם, בתו של חיים פרי המצוי בשבי, על פגישתה עם בכירים בקטאר: "הבנו שיש מגעים כל הזמן". ירדן, שאביה איציק גלרנטר נחטף: "לא יודעים שום דבר". משפחות החטופים: "זה בלתי־נסבל"

האזינו: בתו של החטוף חיים פרי על המסר שקיבלו המשפחות בקטאר
הפגנת משפחות החטופים צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

אתמול (א') התאספו בני משפחות החטופים שחזרו מקטאר בניסיון להניע שוב את המגעים לעסקת חטופים, וטענו, לדבריהם, כי המסר שקיבלו במהלך הפגישות הוא שהפסקת אש תאיץ את קידום המשא ומתן לשחרור כל החטופים.

נועם פרי, בתו של חיים פרי בן ה-80 המצוי כבר שלושה חודשים בשבי חמאס, סיפרה לאודי סגל וענת דוידוב ב-103FM על רשמיה מן המפגשים שערכו המשפחות בקטאר. "94 יום ואנחנו עדיין צריכים להתרוצץ בארץ ובעולם כי אבא שלי עדיין במנהרה בעזה, זה בלתי נתפס. נפגשנו גם עם ראש ממשלת קטאר וגם עם שר המדינה, אני חייבת להגיד כי אני יודעת מה האווירה בארץ, וגם אני התלבטתי על הנסיעה, התקבלנו בצורה מאוד מכבדת. גם הפגישות היו באווירה כזו, הרגשנו שהם מקשיבים למה שיש לנו להגיד, לסיפורים שלנו, והם גם מכירים. הבנו שחשוב להם מאוד, הם מכירים את הסיפורים, את הפרטים לא רק של האנשים שישבו בחדר, גם שמות אחרים שעלו".

"אנחנו באים לשם בתוך סיטואציה שהיא מאוד מורכבת. מצד שני, אני לא מדינאית, לא דיפלומטית, יש לי מטרה אחת בלבד - להחזיר את אבא שלי ואת כל החטופים", הדגישה פרי. "קטאר היא שחקן משמעותי, וגם הודנו להם על זה, על המאמצים שהם עשו עד עכשיו, קיבלנו חזרה חיים, זה הדבר היחיד שהחזיר לנו קצת סומק ללחיים בשלושת החודשים האחרונים. היה חשוב להם להעביר את המסר שהם מחויבים מאוד למטרה הזו של שחרור כל החטופים כמטרה הומניטרית מבחינתם עליונה. זה היה מאוד חשוב להם שאנחנו נבין את זה, גם ברמת המחויבות האישית של כל אחד ואחד מהם וגם ברמת המחויבות הלאומית".

עוד שיתפה כי "שמענו שהם עובדים מצויין עם צוות המו"מ הישראלי, אבל כן הבנו שיש כל הזמן מגעים וכל הזמן ניסיונות למצוא פתרון שיכול להביא אלינו חזרה את החטופים בעסקה. הדבר הזה תמיד מחזיר אותי חזרה לכאן, לממשלה היחידה שיש לי, ממשלת ישראל. הדבר היחיד שהיא צריכה לעשות זה לשים את החזרת החטופים מעל הכול. זה הדבר היחיד שהם צריכים לעשות - להחזיר את האנשים האלה הביתה".

"אני לא צריכה שיגידו לי את זה, אני רוצה לראות תוצאות בשטח. אני יודעת שקבלת ההחלטות בידיהם, ואם הם ישימו את זה כמטרה עליונה אפשר לעשות את זה. אנחנו יודעים שלהחזיר את החטופים זו תמונת הניצחון היחידה של הציבור הישראלי", זעקה, "אני מבקשת מכם כתקשורת לשאול בשבילנו את השאלות הקשות. לא לקבל דברים מובן מאליו. האם בכל רגע נתון מתעדפים את החזרת החטופים? מה יעלה על שולחן הקבינט והאם חברי הקבינט הולכים לתעדף את החזרת החטופים מעל כל דבר אחר? כי אם לא, כדאי שהציבור ידע את זה. וגם לשים סימני שאלה האם באמת בכל רגע נתון אפשר לתחזק את שתי המטרות שאנחנו שומעים עליהן או שצריך לתעדף בזמן הזה את החזרת החטופים כדי שהם יחזרו בחיים".

לשיחה הצטרפה ירדן פיבקו, בתו של איציק גלרנטר בן ה־56 שנחטף גם הוא לשבי חמאס, והגיבה לדברים. "לא יודעים שום דבר לגביו", הודתה.

 

שחרור חטופים חמאס קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד