כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
136 חטופים עדיין בשבי

הח"כ מהליכוד על דרישות בלינקן: "חוצפה"

ח"כ דנון על דרישות בלינקן: "חוצפה". הח"כ מהליכוד תקף את מזכיר המדינה האמריקני העושה דרכו לארץ, על דרישתו לפתוח את מעבר ארז לסחורות: "אנחנו צריכים לשים קווים אדומים"

הח"כ מהליכוד על דרישות בלינקן: "חוצפה"
השר בלינקן והממשלה צילום: לע"מ

היום ה-94 למלחמת חרבות ברזל: 136 חטופים עדיין מוחזקים בשבי החמאס, התמרון בעומק הרצועה מתרחב ובגבול הצפוני נרשמת הסלמה. בנוסף לכך, אתמול (א') פורסם כי ראש הממשלה נתניהו מינה את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, לתפקיד השופט מטעם ישראל בהרכב בבית הדין הבינלאומי לצדק, זאת במסגרת התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד המדינה. יו"ר הליכוד העולמי חבר הכנסת דני דנון התייחס לדברים אצל אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM.

"אנחנו צריכים לעשות כל דבר בשביל לשחרר את החטופים גם במו"מ, גם אם זה אומר שאנחנו צריכים לעשות הפוגה נוספת", הכריז חבר הכנסת. "כל יום שעובר מרחיק את הסיכוי של החטופים לחזור בחיים. לכן אני חושב שכל דבר, גם פעולה צבאית הרבה יותר אגרסיבית, היינו צריכים לפנות את האוכלוסייה ולפעול כמו בצפון הרצועה. הפוגה היא ברגע שיש עסקה, הכוח מביא להפוגה, כמו בצפון. פעלנו בצורה מאוד אגרסיבית שהובילה למו"מ שהוביל להפוגה ושחרור".

עוד ציין כי לדעתו בשעה הזו אנו צריכים להפעיל יותר לחץ על חמאס ורצועת עזה, זאת כחלק מהפעולות לשחרור החטופים בהקדם. "יש מקום לשקול את הלחץ בנושא ההומניטרי גם. אני רואה את המשאיות שחמאס חוגג עליהן כל יום שנכנסות. עכשיו מגיע בלינקן ודורש מאיתנו אפילו בחוצפה שנפתח את מעבר ארז לסחורות. דרישה שאנחנו נפתח את מעבר ארז למעבר סחורות היא דרישה חצופה. בואו נדבר על ביקורי צלב אדום, תרופות, דברים שהיו בהסכם. אני חושב שאנחנו צריכים לבוא ולומר 'גם לנו יש צרכים הומניטריים'. אם הם היו אזרחים אמריקאיים ארה"ב לא הייתה נותנת למשאית אחת להיכנס. לפי דעתי זה מוגזם, בנושא הזה אנחנו צריכים לשים קווים אדומים".

בנוסף, התייחס ח"כ דנון, יו"ר הליכוד העולמי, למינוי של השופט בדימוס אהרן ברק לעתירה בבית הדין הבינלאומי בהאג, ולביקורות שהגיעו לאחר פרסום המינוי גם מצד שותפיו למפלגה. "אנחנו בעידן חדש אחרי שבעה באוקטובר, ולכן אנחנו צריכים לא רק לדבר על אחדות אלא גם להפגין אותה. כל דבר שמחזק את ישראל מבורך. לגבי העניין המקצועי, יש קולות לכאן ולכאן. אבל לגבי הכישורים ויכולות של השופט ברק, אין עוררין שהוא מביא ניסיון. אנחנו נמצאים במאבק נגד עתירה אנטישמית נגד מדינת ישראל, ברור לכולם שאנחנו לא מכוונים להשמדת עם".

"אני חושב שראש הממשלה מסתכל על התמונה הרחבה, כרגע אנחנו נמצאים בשלב ששמים בצד את הימין והשמאל, לא כולם. רוב הציבור בישראל נמצא במקום של אחדות, מאבק משותף, הבנה של גודל השעה ויש לנו מאבקים גדולים", אמר והוסיף: "יש לחץ אמריקאי מטורף שמביא אותנו למקומות לא נכונים במלחמה היום, לכן אנחנו צריכים להיות חזקים ומאוחדים. אני חושב שזו החלטה נכונה של ראש הממשלה, לא יודע מי היו המועמדים האחרים, כי בפועל השופט ברגע שהוא מגיע מישראל כל דבר שהוא יגיד הוא יהיה מסומן ומזוהה. מבחינת הכישורים שלו יש לשופט ברק את היכולות לתרום ולהגן על ישראל".

לאור אמירותיו ביקשו צמד המגישים להזכיר מספר התבטאויות מצד שותפיו הקואליציוניים סביב מינויו של ברק, וח"כ דנון מיהר להרגיע: "לא צריך להתרגש מכל אמירה ומכל דבר. גם בדיון בקבינט, מתעסקים באמירה כזו או אחרת, אני חושב שאנחנו קצת מגזימים בזה. אנחנו עדיין מדינה דמוקרטית, מותר שיהיו מחלוקות, אבל בואו נשמור על מכובדות".

באשר לשאלה האם העתירה בבית הדין הבינלאומי בהאג תשפיע על המשך הלחימה ברצועת עזה ובגבול הצפוני, הבהיר: "לא, אני לא חושב שיש קשר. מההתחלה אנחנו פועלים בצורה מאוד מוסרית, לתת שלושה שבועות לפינוי אוכלוסייה? לא מכיר בהיסטוריה. צריך להסתכל על הכוונה, בכל מלחמה יש נזק אגבי, אבל לנו אין כוונה לפגוע באזרחים. בוא נשווה את זה לארה"ב, מגיע מזכיר המדינה ונסתכל על הנזק האגבי של ארה"ב, ואתה תראה שישראל נמצאת במקום הרבה יותר טוב מרוב מדינות העולם".

"הצגנו מספרים אחרים?", תהה סגל, וח"כ דנון הודה: "אני מניח שזה ייעשה במסגרת התשובה לעתירה המקוממת הזו, נוכל להראות מספרים, הם גם סופרים את כל ההרוגים שמתים, יש מתים בעזה כל יום. אנחנו יודעים שהם מגזימים במספרים שלהם. לא קל לאמוד את גודל הנזק, ייקח זמן לאמוד את גודל הנזק והפגיעה בבלתי מעורבים, אבל מבחינת הכוונות יהיה קשה מאוד להאשים את ישראל שהיא מבצעת השמדת עם".

בנימין נתניהו הליכוד דני דנון אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד