כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
על סף ייאוש

ביה"ח משחררים חולים לפני הבראתם המלאה

בבתי החולים הפסיכיאטריים קיצרו ימי אשפוז והפסיקו לקבל מטופלים חדשים בשל משבר תקציבי. בתי החולים משחררים חולים לפני הבראתם המלאה

ביה"ח משחררים חולים לפני הבראתם המלאה
חייל מפונה לבית חולים. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בתי החולים הפסיכיאטרים החלו לקצר את משך האשפוז של מטופלים והפסיקו לקבל מטופלים חדשים במרפאות החוץ עקב המשבר התקציבי העמוק, כך סיפרו היום (שני) מנהלי בתי החולים הפסיכיאטרים בתוכנית יומן הבוקר בכאן רשת ב.

לטענת מנהלי בתי החולים אי העברת התקציבים למשבר בבריאות הנפש הביאה אותם על סף ייאוש, מנהלת בית החולים הפסיכיאטרי "מזור", ד"ר קרן גינת, אמרה: "מה רוצים? שאנשים יתאבדו? אנחנו צועדים בעיניים פקוחות לוועדת החקירה הבאה",  כך דיווחה קטי דור בכאן חדשות.

יושב ראש פורום מנהלי בתי החולים הפסיכיאטרים, ד"ר שמואל הירשמן, אמר כי בבתי החולים החלו לקצר את זמן האשפוז של מטופלים, לפני החלמתם המלאה, ולא לקבל מטופלים חדשים במרפאות חוץ.

על פי הדיווח, בנתונים שהציג משרד הבריאות בכנסת הוערך כי כ-250 אלף אנשים עלולים לחלות בפוסט טראומה, ולכן המשרד דורש מהאוצר שני מיליארד שקלים לתוכנית להבראת בריאות הנפש. תקציב 2024 עדיין לא נסגר ולכן לא התקבלו החלטות של הממשלה על התקציב להבראת מערכת בריאות הנפש.

בית חולים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד