כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מטה חסד

הכירו את הגרסה החרדית של 'אחים לנשק'

יום למחרת שמחת תורה "יאדיר תורה" בראשות הרב אהרון אסייג נכנס לתמונה עם כל הכוח • מטה החסד שהוקם בשבוע הראשון חילק עד היום יותר מ-20 מיליון ש"ח • 180 דירות נשכרו ושוברים של אלפי שקלים מחולקים מידי חודש לאלפי משפחות • מהפכה בדרום

הכירו את הגרסה החרדית של 'אחים לנשק'
מסייעים בדרום צילום: יח"צ

למחרת שמחת תורה, בזמן שהמדינה הייתה שרויה עדיין בהלם בעקבות מתקפת חמאס, היה ארגון אחד שהתייצב מיד לסייע לציבור בדרום וסיפק להם מעטפת תמיכה מלאה. "מטה החסד" של הרב אהרון אסייג ממוסדות 'יאדיר תורה' בנתיבות, שכר עבורם דירות מהרגע להרגע, העניק להם שוברי מזון, וסיפק להם מעטפת פינוי וקליטה מלאה.

מדובר במשפחות שכל עולמן חרב עליהן. אנשים שעברו טראומה שקשה לדמיין אותה אחרי ששהו במשך ימים ארוכים בתוך הממ"ד ולא העזו לצאת ממנו אפילו כדי לקנות לחם וחלב. מאידך אנשים וילדים שהצליחו לצאת מהבתים, נחשפו למראות הזוועה וההרס ששררו בכל פינה. ההורים הבינו שכדי להמשיך לחיות, כדי לטפל בטראומות של הילדים, לשקם את המשפחות - חייבים לקום ולעזוב.

לחצו כאן והשתתפו בסיוע>>

ויחד עם המחיר הנפשי הקשה והטראומות, הגיע גם החורבן הכלכלי. המסחר והעבודה בערים אלה הושבתו כמעט כליל. משפחות רבות בקהילות החרדיות של הנגב נשענות על עסק קטן שמתנהל בדרך כלל מהבית, עצמאים ובעלי עסקים נותרו ללא פרנסה וגם שכירים נשאבו לתוך תהום כלכלית.

מתוך כל החושך שהושת על תושבי הנגב, בקע אורו של "מטה החסד" שהקים הרב אהרון אסייג והציל אלפי משפחות מהקהילות בשדרות, אופקים, נתיבות, אשקלון, תפרח ואשדוד. מטה החסד שהוקם על ידי 'יאדיר תורה בנגב', היה מפעל של נתינה ואחריות שלא היה כמותו במהלך כל ימי הלחימה. "אתם עושים כאן משהו בסדר גודל מדינתי", אמר אחד השרים שביקר במשרדי המטה שהוקם בתוך לילה בירושלים.

המעטפת שהרב אסייג סיפק לפונים הייתה מלאה. החל ממציאת דיור חלופי, דרך שילוב ילדים במוסדות חינוך, סיוע נפשי ופסיכולוגי, סיוע כלכלי לאלפי משפחות, מענקים לעסקים ועד ארוחות חמות ומשחקיה וספריה לילדי מפונים וילדים שנשארו בנתיבות. "יש ארגונים שמתמחים בעזרה נקודתית בחוסר מסויים, מטה החסד הוא ארגון גג לכל מה שהמשפחות מהקהילות בדרום צריכות" מסביר הרב אסייג.

מטה החסד סייע עד עתה ל-100,000 תושבים בערי הדרום בפעילות שעלותה מסתכמת בכ-20 מיליון ₪. הפעילות כוללת בין היתר שכירות של 160 דירות, 1500 ארוחות חמות מידי יום, אלפי תווי מזון, ביגוד, מענקים, החזקת כוללים, שינוע ועוד. "רק עכשיו אנחנו מבינים את הצורך והביקוש האדיר לקיומו של מפעל חסד שכזה", אומר הרב אהרן אסייג ומוסיף את החזון שלו: "אנחנו פועלים לתת מענה מקיף וכולל לטווח הקצר, כדי להעמיד את המשפחות על הרגליים ולחזק אותן לטווח הארוך".

גדולי ישראל פרסמו מכתב מיוחד הקורא לכלל הציבור ליטול חלק במצווה החשובה ולהיות שותפים בזכויות הרבות של מפעל "מטה החסד" ובימים האחרונים התכנסו 700 אברכים מבני קהילות הדרום לערב הוקרה חיזוק ושותפות עם מטה החסד במטרה להירתם ולסייע להרב אהרון אסייג ולמשפחות הרבות שנעזרות על ידו, ולארגן מגבית ציבורית רחבת היקף.

אין ספק. זהו רק תחילת סיפורו של מטה החסד שעל ידי יאדיר תורה בנגב, ההמשך נכתב בימים אלה ביחד עם הציבור ויהווה נדבך משמעותי בבניין המשוקם והמחודש של הקהילות התורניות בדרום.  

לחצו כאן והשתתפו בסיוע>>

אחים לנשק מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד