כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
רעידת האדמה

לאחר 124 שעות מתחת להריסות: יפנית בת 90 חולצה

אישה בשנות ה-90 לחייה חולצה מהריסות רעידת האדמה ביפן שאירעה לפני כשבוע ברמה של 7.6 בסולם ריכטר וגרמה נזק רב ליישובים בחצי האי נוטו

לאחר 124 שעות מתחת להריסות: יפנית בת 90 חולצה
שלט דיגיטלי בתחנת רכבת מתנדנד מהרעידה צילום: צילום מסך

אישה בשנות ה-90 לחייה חולצה בחיים מבית שקרס במערב יפן, 124 שעות לאחר שהאזור נפגע ברעידת אדמה חזקה שהרגה לפחות 126 בני אדם. בצילומי חדשות נראו עובדי חילוץ עם קסדות מכסים את האזור בפלסטיק כחול, בזמן שהאישה מחולצת. מצבה לא היה ברור.

יצוין כי סיכויי ההישרדות יורדים בחדות לאחר 72 השעות הראשונות. כ-200 בני אדם נותרו ללא מידע מה עלה בגורלם, לפי הרשויות. בין 126 ההרוגים היה ילד בן 5 שהחלים מפציעות שספג כשמים רותחים נשפכו עליו במהלך הרעידה. מצבו החמיר לפתע והוא מת ביום שישי, לפי הרשויות במחוז חצי האי נוטו. רוב מקרי המוות שתועדו עד כה היו בעיר וג'ימה, שגם היא בצפון חצי האי והייתה אתר שריפה אכזרית, ובסוזו. יותר מ-500 בני אדם נפצעו, לפחות 27 מהם באורח קשה.

"אימונים לכלבי הצלה מאסון מתחילים במשהו דומה למשחק מחבואים", אמר מאלף הכלבים מסאיו קיקוצ'י לסוכנות הידיעות, "לבסוף, הם מאומנים לנבוח כשהם רואים אדם מתחת להריסות." בתים המכילים גופות שהתגלו מסומנים עד שחוקר מקרי מוות יוכל להגיע עם קרובי משפחה לזהות את הגופה. רעידות משנה מתמשכות איימו לקבור בתים נוספים ולחסום כבישים חיוניים למשלוחי סיוע. בשל תחזית גשם ושלג לשבוע הקרוב, גורמים רשמיים הזהירו כי כבישים שכבר נחסמו ונסדקו ברעידת האדמה עלולים לקרוס לחלוטין.

טחד מהניצולים הוא שירו ​​קוקודה, בן 76, הבית בווג'ימה בו גדל ניצל והוא עדיין חיפש את חבריו במרכזי פינוי. "זה היה ממש קשה," הוא אמר. לאורך קו החוף של יפן, החשמל שוחזר בהדרגה, אך המים נותרו במחסור. אלפי חיילים טסו והעבירו משאיות במים, מזון ותרופות ליותר מ-30,000 אנשים שפונו לאודיטוריום, בתי ספר ומתקנים אחרים.

 

רעידת אדמה רעידות אדמה יפן חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד