ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
עשרות טילים נורו

המתקפה הרוסית על אוקראינה: 4 אזרחים נהרגו

לפי הודעת חיל האוויר האוקראיני, ארבעה אזרחים נהרגו. יחד עם זאת, לדברי צבא אוקראינה הרוסים ניסו להתקדם ביממה האחרונה באזור חרקוב ודונייצק - ללא הצלחה. אשתו של זלנסקי: "יש הרוגים ופצועים, כולל ילדים"

המתקפה הרוסית על אוקראינה: 4 אזרחים נהרגו
ההפצצות באוקראינה צילום: מתוך הסרטון

מלחמת רוסיה-אוקראינה: לפחות ארבעה אזרחים נהרגו במסגרת מטח חריג של טילים רוסיים, כך לפי גורמים רשמיים בחיל האוויר של אוקראינה. יחד עם זאת, לפי חיל האוויר המדינה נמצאת תחת מטח של טילי שיוט וטילים בליסטיים במספר אזורים.

ביממה האחרונה השמידו כוחות אוקראינה 18 מתוך 51 טילים ששוגרו במהלך גל התקיפות. יחד עם זאת, רוסיה שיגרה 32 טילי שיוט במהלך הלילה וכן שמונה מל"טים. כל המל"טים הופלו.

לפי חיל האוויר: "מתקני תשתית קריטיים, מתקנים אזרחיים וצבאיים ותעשייתיים הותקפו". אולנה, אשתו של הנשיא זלנסקי, אמרה כי "ניתן לשנות את מצב אוקראינה במלחמה רק באמצעות עוד נשק". עוד הוסיפה כי רוסיה "הותירה אנשים חסרי בית בהתקפותיה על אוקראינה".

"ההפגזות רוסיות פגעו בבתים ובתשתיות באזורי חרקוב, דניפרופטרובצ'ק, זפוריז'יה וחמלניצקי. יש הרוגים ופצועים, כולל ילדים", כתבה.

בתוך כך, הצבא האוקראיני מסר כי הכוחות הרוסיים עשו מאמצים כושלים להתקדם במהלך היממה האחרונה במספר אזורחים, ובכללם באזור חרקוב, דונייצק וזפוריז'יה.

לפני כשבוע שיגר צבא רוסיה תוך שעות ספורות 122 טילים ו-36 כטב"מים מתאבדים לעבר יעדים שונים באוקראינה. גורם בחיל האוויר האוקראיני טען כי זהו המטח הגדול ביותר של צבא רוסיה על אוקראינה מאז פרצה המלחמה.

לפי דיווחים, במתקפה החריגה נהרגו 30 אזרחים, ונפצעו עוד לפחות 160. יחד עם זאת, חיל האוויר האוקראיני הצליח ליירט 87 מהטילים ו-27 מהכתב"מים. נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כי "רוסיה השתמשה כמעט בכל סוג נשק שיש לה בארסנל". לכך הוסיף דובר חיל האוויר של אוקראיני כי נראה שרוסיה "השתמשה בכל מה שיש למעט טילי קליבר הנורים מצוללות".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולודימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד