כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הרס בלתי נתפס

בריק מזהיר: זה מה שיקרה לגוש דן במלחמה

אלוף (מיל') יצחק בריק על המדיניות הביטחונית לצד החשש מחזית צפונית: "האויב התעצם בצורה בלתי רגילה - נדרש היה שלפחות קמ"ן אחד יתריע"

בריק מזהיר: זה מה שיקרה לגוש דן במלחמה
יצחק בריק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע המתיחות בצפון והחשש שהמלחמה בעזה תגלוש לזירה הצפונית ואולי אף תוביל למלחמה רב זירתית נרחבת, שוחח אלוף (מיל') יצחק בריק עם אראל סג"ל ברדיו 103FM והזהיר מפני המכה שיספוג העורף הישראלי במערכה גדולה.

"יש איום קיומי. איך אפשר להתעלם מזה? אנחנו מתעסקים במב"מ, ירי על הסורים ולא מתכוננים לאיום הזה, מקטינים את הצבא. הגבולות של הירדנים והמצרים פרוצים לחלוטין, אתה לא מכיר את האויב או שאתה לא רוצה להכיר אותו? אומרים לי אלופים אל תגיד את זה כי יחסלו אותך, נוצרה פה תרבות שאנחנו חזקים, אנחנו מנצחים, זו התרבות שנולדה פה. תרבות של שקר", אמר.

"אנחנו צריכים אסטרטגיה, כבר עכשיו לתרחיש כזה במקום לחכות ליום שאחרי", אמר. בריק הזהיר כי "גוש דן זו הליבה של המלחמה, כי פה יפלו הטילים הכבדים המדויקים, יהיו בעיות חשמל, מים, פגיעה בתשתיות תחבורתיות. כשטילים ארוכי טווח של 500-600 ק"ג של חומר נפץ יפגעו בשכונה באחת מערי המרכז - כל מה שמסביב ייהרס, החלונות יתנפצו".

לדבריו, "יהיו מאות אתרי הרס מטיל אחד. צריך להתכונן, זה אכן אפשרי - רק שצריך להפסיק להיות אדישים כמו שהיינו שאננים לפני אסונות אחרים שקרו במדינה. צריך לעבוד לפי הנחת העבודה שאם יש פוטנציאל להתקיף מכיוון מסוים - הצבא והמדינה צריכה להתכונן לכך, ולא לעבוד רק על פי הערכות צה"ל של כוונות האויב אלא על פי עוצמתו ויכולתו. בנוסף, צריך להקים משמר לאומי שמורכב מתושבים שגרים בשכונות, עם נשק, שמסיירים באזור מגוריהם. צריך להבין שיש להם טילים או כטב"מים שיגיעו לזה. אם לא נתעורר בזמן, תהיה בעיה מאוד קשה. אנחנו המדינה המאוימת ביותר בעולם, אך גם הכי פסיבית בעולם. צריך להתחיל לעבוד, להחזיר אנשי מילואים שקוצצו, לעבות יותר כוח אדם. יש משאבים שבורחים לנו בין הידיים".איך נתמודד עם כל זה?

"יש להקים פלוגה מאנשי כל יישוב כזה - שיהיו להם יכולות פנימיות. להכשיר ולאמן כ-40-50 תושבי היישוב, לתת להם נשק - ולחלק אותם לעמדות מסביב ליישוב. בקשר לאיום הנ"ט, יש להקים בכל יישוב שנמצא בחזית מול חיזבאללה - רשת שגובהה כ-4-5 מטרים. כך - במקום שיפגע במבנים או בתושבים - טיל הנ"ט יתפוצץ קודם ברשת שתהווה עבורו כמכשול".

יצחק בריק לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד