ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כללי המשחק השתנו

קצין סורי בכיר: מ-7 באוקטובר ישראל הפכה קטלנית

דיווח ברויטרס: ישראל שינתה אסטרטגיה מאז הטבח ב-7 באוקטובר, ומבצעת תקיפות קטלניות בסוריה נגד משלוחי נשק איראניים ומערכות הגנה אווירית. המקורות טוענים שבעבר נהג צה"ל לירות ירי אזהרה, אבל כעת "הם יורים בכולם ישירות - יורים כדי להרוג" | "אנחנו לא רוצים להכניס את עצמנו למצב של עימות או מלחמה גלויה עם ישראל", אמר קצין מודיעין סורי

קצין סורי בכיר: מ-7 באוקטובר ישראל הפכה קטלנית
כוח צה"ל בגבול סוריה צילום: David Cohen/Flash90

ישראל מבצעת גל תקיפות חסר תקדים בסוריה המכוונות למשאיות אמל"ח איראני בדרכו ללבנון. ישראל תוקפת תשתיות ואנשים המעורבים בהעברת הנשק האיראני באזור, כך אמרו שישה מקורות בעלי ידע ישיר בנושא לסוכנות הידיעות רויטרס.

המקורות, כולל קצין מודיעין צבאי סורי ומפקד בברית האזורית נגד ישראל בדמשק, אמרו כי ישראל שינתה אסטרטגיה בעקבות הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר בדרום ישראל.

למרות שישראל תקפה מטרות הקשורות לאיראן בסוריה במשך שנים, כולל אזורים שבהם פעל חיזבאללה, כעת ישראל תוקפת בצורה קטלנית יותר ותכופה יותר נגד העברות נשק ומערכות הגנה אוויריות לסוריה, כך מסרו המקורות.

המפקד ושני מקורות נוספים המכירים את חיזבאלל,ה אמרו שישראל נטשה את "כללי המשחק" שאפיינו בעבר את התקפותיה בסוריה, ונראה כי ישראל "כבר לא נזהרת" מגרימת אבדות כבדות לחיזבאללה.

"הם נהגו לירות יריות אזהרה - הם היו פוגעים ליד המשאית, החבר'ה שלנו היו יוצאים מהמשאית ואז הם היו פוגעים במשאית", אמר המפקד, כשתיאר תקיפות ישראלית על משאיות של חיזבאללה לפני ה-7 באוקטובר.

"עכשיו זה נגמר. ישראל מבצעת התקפות אוויריות קטלניות יותר ותכופות יותר נגד העברות נשק ומערכות הגנה אווירית איראניות בסוריה. הם מפציצים את כולם ישירות. הם מפציצים כדי להרוג".

התקיפות גרמו למותם של 19 אנשי חיזבאללה בסוריה בשלושה חודשים - יותר מפי שניים בשנת 2023 ביחד, כך על פי ספירה של רויטרס. יותר מ-130 לוחמי חיזבאללה נהרגו גם הם מהפגזות ישראליות על דרום לבנון מאז ה-7 באוקטובר.

ישראל החלה לפגוע במטרות הקשורות לאיראן בסוריה לפני שנים, אך מקורות המכירים את התקיפות אמרו כי נראה היה שישראל נמנעה מהרג אנשי חיזבאללה אם היא יכלה. קצין מודיעין אזורי אמר שישראל חוששת שמספר נפגעים גבוה יגרום לנקמה מצד חיזבאללה בלבנון נגד ישובים ישראלים ממש מעבר לגבול.

אבל עם חילופי אש שמתקיימים כעת על בסיס יומי בעקבות הפיגועים ב-7 באוקטובר, ישראל מ"פחות זהירה ופחות מאופקת בהריגת אנשי חיזבאללה בסוריה", הוסיף הקצין.

התקיפות פגעו גם במשמרות המהפכה האיראנים בסוריה. בתחילת דצמבר נהרגו שני אנשי משמרות המהפכה, ואחד נוסף ב-25 בדצמבר.

"הוא לעולם לא היה מחוסל לפני ה-7 באוקטובר", אמר אחד הגורמים המכיר את החשיבה והפעולות של חיזבאללה בסוריה. הצבא הסורי שנתמך על ידי חיזבאללה וגם על ידי איראן בזמן שנלחם במורדים במהלך מלחמת האזרחים שלו - לא פתח חזית משלו.

"אנחנו לא רוצים להכניס את עצמנו למצב של עימות או מלחמה גלויה עם ישראל", אמר קצין המודיעין הסורי.

אסד עצמו נמנע מלנקוט כל פעולת תמיכה בחמאס לאחר שקיבל איומים מישראל, כך אמרו לרויטרס שלושה מקורות בעלי ידע ישיר על האיום. שניים מהמקורות אמרו כי איומי הנקמה מצד ישראל נמסרו על ידי איחוד האמירויות הערביות לאסד. באיחוד האמירויות הכחישו את הדיווח על כך וטענו כי זה "חסר בסיס ומופרך".

סוריה איראן מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד