י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זעם על ההדלפות • הציטוטים

גפני לחץ בסיעה על אגו"י: הקימו צוות מו"מ לתמיכה בגרינברג | פרסום ראשון

גפני ניצל את ישיבת הסיעה של יהדות התורה כדי לנסות ללחוץ שוב על אגודת ישראל לתמוך בשמוליק גרינברג, מועמדו לראה"ע בית שמש | אלא שגולדקנופף טסלר ופינדרוס טענו שאין זה המקום לדון בנושא. התמליל המלא בפרסום ראשון | וגם - סערה בישיבה בעקבות הפרסום ב'בחדרי': "שיחה שלי אתך בארבע עיניים, איך אתה מוציא כזה דבר?"

גפני לחץ בסיעה על אגו"י: הקימו צוות מו"מ לתמיכה בגרינברג | פרסום ראשון
חברי הכנסת של יהדות התורה צילום: יונתן סינדל/פלאש90

סוגיית ראשות עיריית בית שמש והקושי של דגל התורה לגייס את תמיכת אגודת ישראל במועמדה, שמואל גרינברג, ממשיכה להטריד את יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני, זאת בהמשך לשיחתו עם גולדקנופף בנושא לפני שבוע חצי, כפי שפרסמנו ב'בחדרי חרדים'.

הסוגייה עלתה שוב בישיבת סיעת יהדות התורה שנערכה היום (שני) בכנסת, כשגפני לוחץ על אגודת ישראל לתמוך במועמדות גרינברג, תוך שהוא טוען שלדעתו לאבוטבול אין סיכוי להיבחר ותמיכה בו תוביל לבחירתה של עליזה בלוך. "זה יהיה אסון", אמר גפני.

במהלך השיחה לחץ גפני על נציגי אגודת ישראל להקים צוות מו"מ ולסגור הסכם, אלא שהשר גולדקנופף וסגן השר טסלר העדיפו שלא להתייחס בישיבה הרחבה לנושא, כאשר השר פרוש מצהיר כי הוא כן תומך בגרינברג. (כזכור, לפני כארבעה חודשים פרוש חתם לבד הסכמים עם דגל על אלעד ובית שמש, מבלי ששאר חבריו לאגו"י היו שותפים לו).

'בחדרי חרדים' עם הציטוטים המלאים מישיבת הסיעה בפרסום ראשון:

גפני: "אגודת ישראל צריכה להחליט עם מי היא הולכת בבית שמש, האם רוצים שעליזה בלוך תהיה ראש העיר? כי אני חושב שלאבוטבול אין סיכוי. בלוך זה יהיה אסון".

סגן השר טסלר פנה לגפני ולשר גולדקנופף ואמר: "מכיוון שאני מכבד את הרב גפני, אני חושב שזה לא המקום לדון בנושא". גם יו"ר סיעת יהדות התורה חה"כ יצחק פינדרוס אמר לגפני: "זה לא מתאים לישיבת סיעה".

השר פרוש התערב ואמר: "אני חתמתי הסכם עם דגל התורה על גרינברג, אז אבוטבול עדיין לא היה מועמד".

בשלב זה פנה גפני לגולדקנופף וטסלר ולחץ להקים צוות משותף: "בואו נקים צוות מו"מ, שני חברים משלכם ושניים משלנו".

פרוש: "למה רק שניים? גם אני צריך להיות בצוות הזה".

גולדקנופף לגפני: למה אתה מסכסך בתוך אגודת ישראל? | חשיפת 'בחדרי'

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי גפני הגיע לישיבת סיעת יהדות התורה טעון מאוד בעקבות חשיפת השיחה שלו בנושא זה עם יו"ר יהדות התורה השר יצחק גולדקנופף, שכאמור, פורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

גפני פנה לגולדקנופף בסיעה בטענה: "שיחה שלי אתך בארבע עיניים, איך אתה מוציא כזה דבר? זה גם לא מדוייק". גולדקנופף: "אני לא הוצאתי שום דבר, אין לי מושג על מה אתה מדבר".

גפני: "לא חשדתי שאתה אדם שמדליף, אבל אולי האנשים שלך". פרוש (בציניות) התערב: "גפני, אתה רומז שזה אני?". גפני ענה לו בתגובה: "אתה בכלל לא היית שם".

בחירות מקומיות בחירות מקומיות 2023 בחירות מוניציפליות 2023 בית שמש דגל התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד