כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חלק מהעצורים גורשו

דיווח בטורקיה: סוכני מוסד עבדו בצוות של בכירי חמאס

טורקיה האשימה חשודים כסוכני מוסד. בטורקיה דווח כי החשודים עבדו בצוות של בכיר חמאס חאלד משעל ואיסמעיל הנייה. בית המשפט החליט לעצור 15 מתוך 34 החשודים שנתפסו ביום שלישי שעבר

דיווח בטורקיה: סוכני מוסד עבדו בצוות של בכירי חמאס
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: Ail Ahmed/Flash90

בטורקיה דווח כי 34 חשודים נחקרו בחשד שריגלו מטעם ישראל במסגרת מבצע מעצרים ב-8 מחוזות בשבוע שעבר ברחבי איסטנבול, עוד דווח, כי המוסד תכנן לתקוף פלסטינים וזרים המתגוררים בטורקיה.

עיתונים המקורבים לממשלת טורקיה פרסמו מידע מפורט על סוכני המוסד, רובם פלסטינים, לבנונים וסורים. לפי העיתון סבאח, כמה מהם עבדו עבור מרכז המבצעים המקוון של המוסד. לטענת אתרי חדשות בטורקיה, הפעיל סורים, פלסטינים ולבנונים בטורקיה, וכן ניסה לתקשר עם מקורבים לתנועת חמאס. בין הסוכנים שהוקצו לאיסוף מידע ומסמכים היו מנהל עמותה המעניקה מלגות לסטודנטים פלסטינים וחבר בצוות הרפואי המעניק טיפול לנפגעים מעזה.

קווי הסלולר שזוהו הם המספרים שבהם משתמש המוסד כדי לתקשר עם סוכנים בשלב הגיוס, והמספרים הללו הועברו לפלטפורמות מדיה חברתית באמצעות אפליקציות טלגרם, ווואטסאפ, יש לציין כי הדיווחים הללו לא קיבלו התייחסות מגורם רשמי בישראל, וכי הם לא מאומתים.

לפי העיתון, אחד הסוכנים היה בעבר חלק מצוות ההגנה של חאלד משעל, מנהיג תנועת חמאס בחו"ל, וקיבל כספים מחברת קורבניק קפיטן המזוהה עם המוסד, (טענה שלא אומתה). בעיתון צוין כי אחד החשודים ציין בחקירה כי היה שומר הראש של משעל, אך עזב את התפקיד עקב חילוקי דעות, וכן התברר כי הוא אחיו של אחד החשודים הנוספים. נאשם נוסף עבד לכאורה במוסד והיה יועץ מדיה של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של תנועת חמאס.

העיתון דיווח כי אחד מהם, עבד כאיש רפואה באיסטנבול, טיפל בפצועים, בעיקר אלו שהובאו מעזה, ומסר את המידע שאסף למוסד. העיתון דיווח כי במהלך החקירות סוכן נדל"ן באיסטנבול צילם שני מקומות שונים בעיר, הכין דו"ח על הבעלות הזרה במקומות אלו והגיש אותו למוסד. בהודאותיו ציין כי פגש אדם במסגרת עבודתו שביקש ממנו לצלם שני מקומות שונים בתמורה לכסף, ולבקש מהנהלת המבנה לברר את אחוז הזרים המתגוררים בו.

בית המשפט החליט לעצור 15 מתוך 34 הנאשמים שנתפסו ביום שלישי האחרון, השאר שוחררו על תנאי, ושמונה נוספים יגורשו מטורקיה.

 

 

טורקיה חמאס מלחמת חרבות ברזל המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד