ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
החשבון נסגר

הבכיר שחוסל: לקח חלק בחטיפת חיילים וניהל מלחמה עם המורדים

אל-טוויל, המחוסל הבכיר של חיזבאללה אתמול לקח חלק בחטיפת חיילי מילואים ב-2006. טוויל היה מעורב בייצור הנשק של חיזבאללה והוא גם מילא תפקיד חשוב בפעולות של חיזבאללה לתמיכה במשטר הסורי

טוויל עם סולימאני
טוויל עם סולימאני צילום: חיזבאללה

לאחר המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר על ישראל שהביאה למלחמה בעזה, ממשל ביידן ניסה למנוע הסלמה לאורך הגבול של ישראל עם לבנון, אמנם שני הצדדים יורים ותוקפים אחד את השני, אך זה לא מלחמה כוללת.

אך אתמול חוסל וויסאם אל-טוויל, בכפר בדרום לבנון, הוא מונה לאחרונה לתפקיד מפקד כוח רדואן של חיזבאללה. חיזבאללה פרסם תמונה שלו עם חסן נסראללה, ועם מפקד כח קודס במשמרות המהפכה לשעבר, קאסם סולימאני, שחוסל על ידי ארצות הברית בעיראק ב-2020.

המחוסל הבכיר של חיזבאללה טוויל לקח חלק גם בחטיפת חיילי המילואים גולדווסר ורגב ב-2006 וההכנות לקראתה. חיזבאללה פרסם תיעוד שלו עם עימאד מורנייה בהכנות האחרונות לחטיפה.

רועי קייס דיווח ב'כאן חדשות' כי "בחיזבאללה ממשיכים להוציא לא מעט חומרים מהבוידעם של המחוסל הבכיר, וויסאם טוויל. באחד הסרטונים אפשר לראות בהכנות האחרונות לקראת חטיפת גולדווסר ורגב ז"ל ב-2006 כשהוא ליד הגדר ולצדו מפקד הפעולה מטעם חיזבאללה, ח'אלד בזי".

טוויל היה סגן ראש יחידת עילית של חיזבאללה והיה מעורב בייצור הנשק של הקבוצה. הוא גם מילא תפקיד חשוב בפעולות של חיזבאללה לתמיכה במשטר הסורי נגד קבוצות מורדים בעשור האחרון ובחטיפת חיילים ישראלים שעוררה מלחמה בלבנון ב-2006.

בהריגת מישהו כל כך בכיר, ישראל מראה להנהגת חיזבאללה שהיא נותרת פגיעה ומזהירה אותה מפני פרובוקציה הסלמה, אמרה לינה חטיב, מנהלת מכון SOAS למזרח התיכון באוניברסיטת SOAS בלונדון.

"חיזבאללה נותר מסוגל לספוג תקיפות ישראליות מהסוג הזה מבלי לצאת להסלמה", אמר חטיב. "ישראל יודעת את זה ודוחפת את חיזבאללה הכי רחוק שהיא יכולה, כששניהם נשארים במסגרת כללי ההתקשרות המוסכמים במשתמע שלהם".

טוויל היה מעורב בייצור הנשק של חיזבאללה והוא גם מילא תפקיד חשוב בפעולות של חיזבאללה לתמיכה במשטר הסורי נגד המורדים בעשור האחרון ובחטיפת החיילים ב-2006, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

"בהריגת מישהו כל כך בכיר, ישראל מראה להנהגת חיזבאללה שהיא נותרת פגיעה ומזהירה אותה מפני פרובוקציה והסלמה, אמרה לינה חטיב, מנהלת מכון SOAS למזרח התיכון באוניברסיטת SOAS בלונדון.

"חיזבאללה יכול להרשות לעצמו לספוג תקיפות ישראליות מהסוג הזה מבלי להביא להסלמה", אמרה חטיב. "ישראל יודעת את זה ודוחפת את חיזבאללה הכי רחוק שהיא יכולה".

חיזבאללה חמאס לבנון מלחמת חרבות ברזל סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד