כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מאות הרוגים ביום

רוסיה מטווחת את אוקראינה עם טילים היפרסוניים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין תוקף את אוקראינה עם טילים היפרסוניים. בגל התקיפות הקטלני האחרון של רוסיה ברחבי אוקראינה בו נהרגו רבים, רוסיה השתמשה בטילים היפרסוניים. בשנת 2023 נהרגו באוקראינה כמעט 300 רוסים כל יום

רוסיה מטווחת את אוקראינה עם טילים היפרסוניים
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הרוגים רבים בימים האחרונים ברחבי אוקראינה, עשרות בני אדם נפצעו בתקיפות רבות מצד רוסיה. ההרוגים באזור חמלניצקי ודנייפרופטרובסק.

אוקראינה טוענת כי השמידה 18 מתוך 51 הטילים מסוגים שונים ששוגרו בימים האחרונים לעבר אוקראינה. ה'דיילי מייל' מדווח, כי רוסיה תקפה את אוקראינה עם טילים היפרסוניים (מהירות הגבוהה פי חמישה או יותר ממהירות הקול) בגל התקיפות הקטלני האחרון של רוסיה ברחבי אוקראינה, כך מסרו גורמים רשמיים.

על פי הדיווחים, המספר היומי הממוצע של נפגעים רוסים באוקראינה עלה לכמעט 300 במהלך שנת 2023, כך פרסם משרד ההגנה של אוקראינה. משרד ההגנה של בריטניה דיווח כי רוסיה בדרך 500,000 חיילים עד סוף השנה הנוכחית.

משרד ההגנה הבריטי דיווח עוד, כי שיעור הנפגעים הגבוה משקף את האיכות הגרועה של החיילים הרוסים, לאחר שהטובים יותר נהרגו בקרבות. הגיוסים הפכו את זרועה של רוסיה ל"צבא המונים באיכות נמוכה ובכמות גבוהה", מסר משרד ההגנה בדו"ח שלו.

מוסקבה נוקטת טקטיקות של 'גל אנושי', הכוללות שליחת אלפי חיילים לא מאומנים למותם כדי לשחוק את ההגנות של אוקראינה ולחפש נקודות תורפה שניתן לנצל.

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב אמר שרוסיה "ממשיכה לא להתייחס לחייהם של חייליה, ומקריבה אותם ברצון במרדף אחר מטרותיו של פוטין".

מלחמת אוקראינה רוסיה מתקפת טילים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד