א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ייפגש עם בכירים בארץ

בלינקן: "מנהיגי האזור מוכנים לסייע לייצב את עזה"

לפני הנחיתה בסעודיה, בלינקן ניהל שיחות באבו דאבי כדי לדון במצב ההומניטרי בעזה ובצורך למנוע את התפשטות מלחמת ישראל-עזה באזור. ממשל ביידן מתעקש שישראל תסייע בפיתוח נתיב ריאלי למדינה פלסטינית

בלינקן: "מנהיגי האזור מוכנים לסייע לייצב את עזה"
בנימין נתניהו ואנתוני בלינקן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקני, אמר אתמול כי יורש העצר הסעודי אמר לו שנורמליזציה עדיין אפשרית, אך הדבר מצריך סיום המלחמה בעזה וצעדים מעשיים לקראת מדינה פלסטינית.

"יש כאן אינטרס ברור לרדוף אחרי זה", אמר בלינקן לאחר שנפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן, המנהיג בפועל של ערב הסעודית. "יש אינטרס ברור באזור להמשיך בזה".

בלינקן אמר גם כי הנסיך מוחמד בן סלמאן ומנהיגים אחרים שאיתם נפגש באזור אמרו שהם מוכנים לתאם ולעבוד יחד "כדי לעזור לעזה להתייצב ולהתאושש, להתוות דרך מדינית קדימה עבור הפלסטינים ולפעול לכיוון שלום, ביטחון ויציבות לטווח ארוך באזור כולו".

כל המנהיגים, הוסיף, היו מוכנים "לבצע את ההתחייבויות הנדרשות".

בלינקן והנשיא ביידן מבקשים להחיות את הדיונים על נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, בתקווה שצעד כזה עלול לדרבן את הישראלים להסכים לפעול למען הקמת מדינה פלסטינית.

בלינקן נפגש עם הנסיך הסעודי למשך כ-90 דקות, לאחר שדיבר עם כתבים שנסעו איתו, בלינקן טס לתל אביב, כאן הוא יפגש היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם גורמים ישראלים נוספים.

לפני הנחיתה בסעודיה, בלינקן ניהל שיחות באבו דאבי עם השייח' מוחמד בן זאיד אל נהיאן, שליט איחוד האמירויות הערביות, כדי לדון במצב ההומניטרי בעזה ובצורך למנוע את התפשטות מלחמת ישראל-עזה באזור, כך מסר דובר מחלקת המדינה.

בלינקן הדגיש את "המחויבות המתמשכת של ארה"ב להבטחת שלום אזורי מתמשך המבטיח את ביטחון ישראל ומקדם את הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית", אמר הדובר, מתיו מילר, בהצהרה.

ממשל ביידן מתעקש שישראל תסייע בפיתוח נתיב ריאלי למדינה פלסטינית, בטענה שנראה כי מדיניות ארוכת השנים של ישראל כלפי הפלסטינים נכשלה, כפי שניתן לראות בהיקף הפיגועים ב-7 באוקטובר. הקמת מדינה פלסטינית היא יעד של ארצות הברית, אך המאמצים להשגתה פחתו מאז ממשל אובמה.

בלינקן שוחח עם מנהיג איחוד האמירויות  גם על מלחמת האזרחים בסודאן ו"מניעת פגיעה אזרחית נרחבת נוספת שם", אמר מילר.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח בספטמבר כי האמירויות שלחו נשק לכוחות הנלחמים בצבא הסדיר בסודאן, בלינקן אמר בדצמבר ששני הצבאות הלוחמים והמיליציות הנלוות בסודאן מבצעים כולם פשעי מלחמה.

האמירויות היא אחת מהרוכשות הגדולות של נשק אמריקאי ונחשבת על ידי ממשלת ארה"ב כשותפה ביטחונית, אך המדינה וממשל ביידן מסוכסכים על כמה סוגיות ביטחוניות מרכזיות, כולל תפקידה של האמירויות במלחמת סודאן. ומאמצים שלה ליצור שותפויות צבאיות וכלכליות עם סין.

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית חמאס אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד