י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלו המתנגדים

השרים מצביעים על קיצוץ במשרד הממשלה לטובת קרן פיצויים

שרי הממשלה הצביעו במשאל טלפוני על קיצוץ של אחוז אחד במשרדי הממשלה לטובת קרן פיצויים לעסקים שנפגעו מהמלחמה. השרים קיש וארבל התנגדו. בעקבות ההצבעה התפתח עימות נוסף בקבוצת הוואטסאפ הרשמית

השרים מצביעים על קיצוץ במשרד הממשלה לטובת קרן פיצויים
הכנסת צילום: דוברות הכנסת

במסגרת הניסיונות למצוא מקור תקציבי לתוספות הרבות שנדרשות למלחמה, שרי הממשלה נדרשו הבוקר (שלישי) להצביע במשאל טלפוני על קיצוץ של אחוז אחד במשרדי הממשלה לטובת קרן פיצויים לעסקים שנפגעו מהמלחמה.

את ההצעה הביא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בגיבוי רה"מ בנימין נתניהו מתוך ניסיון לצמצם עיכובים ועימותים פוליטים. באוצר יצאו מנקודת הנחה שמספר שרים יתנגדו, אבל בכל מקרה יהיה רוב גם בלעדיהם.

שר החינוך יואב קיש ושר הפנים משה ארבל הצביעו נגד בין היתר בעקבות הפגיעה הנגזרת במשרדיהם ועובדים בהם.

שר החינוך יואב קיש כתב: "מדליפים בצורה מכוונת מדיון ממשלתי בשביל לקבע נרטיב שיקרי. הצעת החלטה טלפונית לאישור ללא דיון קיצוץ של 1% מתקציב המדינה. התנגדתי משתי סיבות: 1. קיצוץ על משרד החינוך הוא קשה ומכיל הרבה משמעויות קשות לחינוך. 2. יש מקרים שצריך לעשות זאת אבל רק לאחר דיון רציני במליאת הממשלה לא כך".

בתוך כך, בעקבות ההצבעה התפתח עימות נוסף בקבוצת הוואטסאפ הרשמית. השר עמיחי אליהו כתב: "הלוואי שמשרדי הממשלה והשירות הציבורי יהיו יעילים בלי משרות מיותרות כמו שראוי למדינה מערבית מתקדמת. המשק הוא המנוע שלנו. קריסת עסקים חלילה תפגע במדינה".

השרה יפעת שאשא ביטון עקצה: "ובלי משרדים מיותרים...". השר עמיחי אליהו לא נותר חייב ותהה: "התכוונת בלי שרים מיותרים?". שאשא ביטון הגיבה: "גם הניסוח הזה מקובל עליי". השר עמיחי אליהו הגיב: "ברוך אומרת ועושה".

מלחמת חרבות ברזל ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד