כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אות ומופת

לאחר חשיפת האגרת: הגרמ"ש אדלשטיין יפקוד את ציון המהרי"ל דיסקין זיע"א

אחרי עשר שנים שהיתה האגרת גנוזה וחתומה, היא נחשפה מחדש והתגלתה צוואה משותפת לשני בעלי המופת ופועלי הישועות של דורנו מרן הגר"י אדלשטיין ומרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זיע"א • בנו ממשיך דרכו של כותב הצוואה, מרן עמוד הישועות הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א, יעלה ביום רביעי לתפילה מיוחדת על הציון הקדוש של המהרי"ל דיסקין בהר הזיתים, ויחתום על 'שטר הרפואות'

לאחר חשיפת האגרת: הגרמ"ש אדלשטיין יפקוד את ציון המהרי"ל דיסקין זיע"א
הגרמ"ש אדלשטיין צילום: קופת העיר

עשר שנים אחרי שנכתבה האגרת המיוחדת על ידי פועל ישועות בקרב הארץ, הגאון הקדוש רבי יעקב אדלשטיין זיע"א, ולאחר שנחתמה על ידי מרן שר התורה רבינו הגר"ח קניבסקי זיע"א – נחשף מחדש המכתב שעם השנים הפך לצוואתם המשותפת של שני גדולי עולם, אשר רבים עד אין מספר שיחרו לפתחם וזכו לראות ישועות באופן על טבעי, לאחר שהתברכו מפיהם.

להעברת שמות לברכה הקליקו כאן>>>

את המכתב כתב מרן הגר"י אדלשטיין לפני כעשור, במענה לפנייתם של רבני ומנהלי 'קופת העיר', שביקשו הדרכה היכן הם המקומות המסוגלים לתפילות על העניינים השונים להם צריכים עם ישראל.

וכך כותב מרן זצ"ל בכתב יד קדשו:
לכבוד רו"מ (רבני ומנהלי) קופת העיר, בני ברק, שלום רב. במענה לשאלתכם על המקומות שראוי להתפלל בפורים, מומלץ בס"ד שעבור זש"ק כדאי בקבר רחל, עבור זיווגים הגונים כדאי שציון חזו"א, ועבור רפואה וישועה כדאי בציון של מהרי"ל דיסקין, ובעל ציץ הקודש (הגה"צ רי"צ מיכל)... ובעל הרחמים יקבל התפילות וימלא כל הבקשות לטובה, בזכות הצדקה לקופת העיר.

בנוסף, המכתב מכיל גם הנחיות נוספות הנוגעות באופן ספציפי לתפילות ביום הפורים.

כאמור, המכתב היה לנגד עיניו של מרן שר התורה רבינו הגר"ח קניבסקי זצ"ל, שהדריך והנחה את 'קופת העיר' בכל פעלה במשך שנים רבות. מרן שר התורה הסכים עם הכתוב וצירך את חתימת ידו לחתימה של מרן הגר"י אדלשטיין, וכך התקבל המסמך ההיסטורי הנדיר, שהפך כאמור לצוואה ייחודית של שני גדולי עולם.

בעקבות חשיפת הצוואה המשותפת, יוצא בנו ממשיך דרכו של כותב הצוואה, מרן עמוד הישועות הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א, למסע מיוחד אל ציונו הקדוש של המהרי"ל דיסקין זיע"א, ביום רביעי הקרוב, כ"ט בטבת, ערב ראש חודש שבט, יומא דהילולא של רבינו המהרי"ל.

בהגיעו אל הציון שבמעלה הר הזיתים, יעתיר מרן עמוד הישועות בתפילה נרגשת עבור התורמים ל'קופת העיר', הזקוקים לישועה מיוחדת בענייני רפואה.

מרן הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א התרגש מאוד לראות את הצוואה הכתובה בכתב ידו של אביו הקדוש זצ"ל, ולאחר שנחשף אליה, הודיע על כוונתו לחתום גם על 'שטר הישועות', סמוך ונראה לציונו של המהרי"ל דיסקין, מיד בסיומו של מעמד התפילה הנרגש שיקיים ביום ההילולא. זאת, כדי להמשיך ישועות ורפואות על ידי מעשה בפועל, שיצטרך לצדקה שיתרמו התורמים, כדי לזכות בישועה המיוחדת.

להעברת שמות לברכה הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד