ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
חולצו ללא פגע

חמישה בני אדם נלכדו במשך יומיים במערה שהוצפה

חמישה אנשים שהיו בסיור במערה נלכדו בה בעקבות גשם כבד בסלובניה. הם אותרו בשטח יבש כשני קילומטרים בעומק המערה. "זה יום של אושר ויום של חיים", אמר סנדי קורק, משירות ההגנה האזרחית של סלובניה

חמישה בני אדם נלכדו במשך יומיים במערה שהוצפה
אור צילום: pixabay

צוותי חירום והצלה סלובניים, חילצו אתמול (שני) בהצלחה חמישה אנשים שהיו לכודים במערה במשך יותר מיומיים, לאחר שמפלס המים בתוכה עלה. המחולצים הוצאו במצב בריאותי תקין ולא נזקקו לטיפול רפואי.

"זה יום של אושר ויום של חיים", אמר סנדי קורק, משירות ההגנה האזרחית של סלובניה, לאחר שמפלס המים ירד מעט בתוך מערת 'קריזנה ג'מה' בדרום מערב סלובניה, מה שאפשר לבצע את החילוץ.

אף אחד מהם לא נזקק לעזרה רפואית וכולם לקחו את החוויה הקשה באופן מיטבי, אמר הרופא זלטקו פוגוריליץ', שהצטרף לצוות המחלצים במקום. "אני חושב שהיינו ברי מזל שהכל הסתיים ככה", הוסיף.

החמישה, שלושה בני משפחה אחת ועוד שני מדריכי טיולים, כולם מסלובניה, נתקעו במערה במהלך סוף השבוע בעקבות גשם כבד. הכניסה למערכת המערות שאורכה שמונה קילומטרים ואשר במעמקיה שרשרת אגמים תת קרקעיים עם מים תכולים צלולים, מתאפשרת רק באמצעות סירה או רפסודה ובליווי צמוד של מדריך מנוסה.

החמישה אותרו בשטח יבש כשני קילומטרים בעומק המערה. צוות צוללנים בן שישה חברים ביצע את פעולת החילוץ שנמשכה שעות, והוציא אותם בסירה קטנה. טמפרטורת המים בתוך המערה עמדה על פחות מ-6 מעלות, כאשר בנוסף, בשל ההצפה, הראות היתה נמוכה מאוד.

עוד לפני החילוץ, ולאחר שיצרו עמם קשר, אמרו כוחות ההצלה כי כולם בסדר. צוללנים הביאו להם במהלך סוף השבוע אוהל מחומם בו יוכלו לשהות במעבה האדמה עד לחילוץ, וכן מזון ובגדים נקיים ומחממים.

סלובניה, רפובליקה בדרום-מרכז אירופה הגובלת באיטליה ממערב, באוסטריה מצפון, בקרואטיה בדרום-מזרח ובהונגריה בצפון-מזרח, ידועה ביותר מ-14 אלף מערותיה, כאשר המערה 'קריזנה ג'מה' בה הם נלכדו, היא המערכת האקולוגית התת-קרקעית הרביעית בגודלה בעולם.

חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד