כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בשיחה עם 'בחדרי'

חה"כ טיבי: "צר לי שהמפלגות החרדיות חתמו בעד הדחת כסיף"

חה"כ אחמד טיבי יצא נגד חברי הכנסת שחתמו בעד הדחת חה"כ עופר כסיף בעקבות התבטאויותיו. "צר לי שהמפלגות החרדיות חתמו באופן אוטומטי על בקשת ישראל ביתנו", אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'

חה"כ טיבי: "צר לי שהמפלגות החרדיות חתמו בעד הדחת כסיף"
גפני וטיבי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר חד"ש תע"ל חה"כ אחמד טיבי יוצא היום (שלישי) נגד הנציגים החרדים שחתמו בעד היוזמה של יו"ר סיעת ישראל ביתנו חה"כ עודד פורר להדיח את חה"כ עופר כסיף בעקבות התבטאויותיו.

טיבי אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "צר לי שהמפלגות החרדיות חתמו באופן אוטומטי על בקשת ישראל ביתנו. מחר ליברמן ירצה להדיח את גפני או דרעי או ח"כים חרדים אחרים, על פחות מזה".

אמש דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי בעוד בדגל התורה חתמו מרבית החכי"ם על הדחת כסיף, באגודת ישראל לא ממהרים לחתום מלבד חה"כ משה שמעון רוט. גם יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני לא חתם עדיין באופן מעשי למרות שבדגל תומכים בהליך כאמור ובסביבתו אומרים ל'בחדרי חרדים' כי הוא צפוי לחתום.

"מי שתומך בהדחת חכי"ם מהכנסת, פותח דלת להדחת חכי"ם חרדים", אומרים גורמים ביהדוה"ת. חלקם תקפו את הובלת הנושא על ידי ישראל ביתנו: "הם רוצים לגרש בעיקר את החרדים מהכנסת למזבלה".

אמש נאספו חתימות של 75 חברי כנסת שתומכים בהדחתו. יוזם ההדחה, יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר קרא לכסיף להתפטר מתפקידו עוד לפני ההדחה.

יצוין כי מטעם מפלגת העבודה, לא חתם ולו ח"כ אחד על הליך ההדחה. גם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר ש"ס אריה דרעי לא חתמו על הליך ההדחה.

חוק יסוד הכנסת סעיף 42א.(ג)(1) קובע כי הכנסת רשאית, ברוב של 90 חברי הכנסת, להחליט להפסיק את חברותו של חבר הכנסת אם קבעה שהתקיים בו, לאחר היבחרה של אותה כנסת, אם תמך במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד מדינת ישראל (סעיף 7א).

החוק קובע כי לאחר איסוף חתימות מ-70 חברי כנסת שיוגשו לועדת הכנסת, הליך ההדחה, שבסופו יצטרכו 90 חברי כנסת להצביע על הדחת ח"כ כסיף יוכל לצאת לדרך.

כזכור, כסיף טען כי הממשלה מבצעת "פשעים" בלחימה ואף חתם על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין "רצח עם" בעזה.

עופר כסיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד