כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נותרו ללא מילים

19 שנה אחרי הגירוש, השלט המשפחתי נמצא בעזה

קצין בעזה מצא שלט עם שם משפחה ישראלי של בית שהיה בבעלות משפחה יהודית בנצרים עד הגירוש מהגוש ב-2005. "אני יושב באוטו ובוכה מהתרגשות, הלוואי והשלט יגיע אלינו"

19 שנה אחרי הגירוש, השלט המשפחתי נמצא בעזה
עמיאל ירחי לפני 19 שנה והשלט שנמצא צילום: באדיבות המצלם

קצין ביחידה מיוחדת שנלחם בעזה מצא הבוקר שלט של בית שהיה לפני 19 שנה של משפחה ישראלית בנצרים. השלט נשכח מאחור ונבזז אחרי הגירוש, אחרי 19 שנה השלט נמצא בלב עזה.

"נותרנו בלי מילים" כתב עמיאל ירחי כתב אתר 'כיפה': "קצין ביחידה מיוחדת שנלחם בעזה מצא הבוקר השלט של הבית שלנו בנצרים, השלט שהצטערנו ששכחנו מאחור, ונבזז אחרי הגירוש נמצא אחרי 19 שנה בלב עזה" ירחי הוסיף: "אני יושב באוטו ובוכה מהתרגשות, הלוואי והשלט יגיע אלינו, דרישת שלום מבית שכל כך אהבנו".

עמיאל פרסם גם תיעוד שלו כשהיה פעוט בנצרים וכתב. "והנה אני לפני 24 שנים ליד השלט של הבית שלנו בנצרים, שעכשיו נמצא אי שם בעזה".

לפני כחודש וחצי הוכנס ספר תורה לאותו מקום שהוצא מהיישוב במסגרת תוכנית הגירוש מגוש קטיף בשנת 2005, הספר הוכנס על ידי גדוד 9215 של חיל השריון למקום בו היה בית הכנסת ההרוס בחורבות הישוב נצרים בצפון רצועת עזה.

את בית הכנסת שרפו המחבלים מיד עם יציאתם של היהודים מגוש קטיף. בהכנסת הספר אמר הרב מתן שניויס: "כל יהודי הוא ספר תורה. כמו שהחזרנו את הספר הזה למקומו כך נחזיר את 241 ספרי התורה, האנשים והנשים שנחטפו, למקומם".

גוש קטיף ספר תורה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד